ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استراتژی رشد

۴ کاری که هنگام آغاز روز های کاری خود باید انجام دهید

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با هدف بهره وری بیشتر، خود را زودتر به محل کارتان رسانده باشید. اما کافی است یک لیوان چای برای خود بریزید و وارد اینباکس ایمیل خود ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۱ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۳:۳۰

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با هدف بهره وری بیشتر، خود را زودتر به محل کارتان رسانده باشید. اما کافی است یک لیوان چای برای خود بریزید و وارد اینباکس ایمیل خود شوید تا ظرف یک چشم بر هم زدن ظهر شده باشد. ممکن است موفق شوید اینباکس خود را خلوت کنید، اما با این کار، کار اساسی دیگری انجام نخواهید داد.

اما در عین حال خیلی ها هستند که در طول روز و به خصوص آغاز روزهای کاری، بهره وری بالایی دارند و کارهای اساسی متعددی را به انجام می رسانند. اگر شما هم می خواهید بدانید چگونه این کار را انجام می دهند در ادامه ی این مطلب با دیجیاتو همراه باشید؛ ۴ توصیه ی زیر به شما کمک می کنند روز کاری خود را به بهره ور ترین شکل ممکن آغاز کنید:

۱- قورباغه تان را قورت دهید

مارک تواین جایی گفته است اگر اولین کاری که در روز انجام می دهید بلعیدن یک قورباغه باشد، در ادامه می توانید مطمئن باشید اتفاق بدتری رخ نخواهد داد. معنای گفته ی او به زبان ساده این است که باید اول به مهم ترین کارهایتان بپردازید، بعد به کارهای کم اهمیت تر. پژوهش ها نشان داده اند انسان هنگام صبح بیشترین انگیزه و اراده را دارد. بنابراین کنترل اراده ی خود را در دست بگیرید و در اولین ساعات روز کاری خود به مهم ترین کارهایتان بپردازید.

۲- به دنبال موضوعات مهم و اضطراری بگردید

متخصصین بهره وری توصیه می کنند صبح خود را به مطالعه و یا ایمیل پاسخ دادن اختصاص ندهید. زمان صبحگاهی خود را روی کارهای مهمی متمرکز کنید که باید در اسرع وقت انجام شوند، نه امور عادی و پیش پا افتاده ی روزمره. ابتدا خیلی سریع نگاهی به ایمیل های دریافتی خود بیاندازید تا ببینید آیا موضوع مهمی در میانشان وجود دارد که بر اهداف روزانه ی شما تأثیرگذار باشد یا نه. سپس به کارهای مهم خود بپردازید.

جولی مورگن استرن به هافینگتون پست گفته است «این درخواست ها و وقفه ها، غافلگیری ها، یادآور ها و مشکلات تمامی ندارند. چیزهای خیلی کمی وجود دارند که نتوان انجامشان را حداقل یک ساعت به تعویق انداخت». بنابراین اگر می خواهید در طول روز بازده بیشتری داشته باشید، باید صبح ها از اینباکس خود جداً دوری کنید.

۳- فهرست کارهای انجام دادنی خود را اولویت بندی کنید

مرتب کردن فهرست کارهای انجام دادنی به نظر یکی از آن کارهایی می رسد که خودش باید در این فهرست قرار بگیرد. اما چطور می توان فهمید کاری نسبت به کار دیگر ارجحیت دارد و باید در اولویت قرار بگیرد؟ می توانید خیلی سریع این پنج سؤال را از خودتان بپرسید: آیا این کار، قدمی در جهت رسیدن به یک هدف حرفه ای بزرگ محسوب می شود؟ آیا رئیستان آن را یک اولویت مهم می داند؟ آیا پول ساز است؟ آیا مشغولیت ذهنی تان را کاهش می دهد؟ آیا همین امروز باید آن را انجام داد؟ به محض آنکه فهرست کارهای دارای اولویت خود را تنظیم کردید، هر کار بزرگی که در آن قرار داشت را به کارهای کوچک تر تقسیم کنید تا راحت تر بتوانید از پس انجامشان بر بیایید.

۴- با تیم خود کمی خوش و بش کنید

این کار کوچکی است اما نتیجه ی بسیار خوبی دارد: صبح ها با همکاران خود سلام و احوالپرسی کنید. این کار نه تنها به شما کمک می کند روز خود را با خلق و خوی بهتری آغاز کنید، بلکه باعث می شود آنها نیز در ادامه ی روز برای کمک کردن به شما رغبت بیشتری از خود نشان دهند.

این هم از ۴ کاری که برای بهره وری بیشتر در ابتدای روز های کاری خود می توانید انجام دهید. یک لیوان چای بریزید، قورباغه تان را قورت دهید و دست به کار شوید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی