ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اعلان های کروم در سیستم های مک به نوتیفیکیشن سنتر منتقل می شوند

طبق گزارشی که روز چهارشنبه توسط سایت The Next Web منتشر شد، اعلان های مرورگر کروم در OS X قرار است که با نوتیفیکیشن سنتر یا مرکز اعلان های اپل یکپارچه سازی شوند. به لطف ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۶:۴۵

طبق گزارشی که روز چهارشنبه توسط سایت The Next Web منتشر شد، اعلان های مرورگر کروم در OS X قرار است که با نوتیفیکیشن سنتر یا مرکز اعلان های اپل یکپارچه سازی شوند.

به لطف این تغییر، نوتیفیکیشن های مربوط به کروم درست مانند دیگر اعلان های سیستم عامل OS X نمایش داده خواهند شد؛ بدان معنا که می توانید درست مانند اپ های دیگر تنظیمات اعلان های کروم را هم از طریق نوتیفیکیشن سنتر مدیریت نمایید و دیگر نیازی نیست که برای این منظور به بخش تنظیمات کروم بروید.

به این ترتیب چنانچه مک خود را روی وضعیت do not disturb یا مزاحم نشوید قرار دهید، اعلام های کروم نیز از این دستور تبعیت می کنند و دیگر به صورت پاپ آپ نمایش داده نمی شوند.

Notifications

لازم است اضافه کنیم پیش از آنکه OS X نوتیفیکیشن های اختصاصی خود را داشته باشد، کروم از این قابلیت بهره مند بود، اما سال ها زمان برد تا گوگل اعلان های بومی را به این مرورگر بیافزاید.

در واقع ماجرا از این قرار است که همزمان با افزودن شدن امکان ارائه نوتیفیکیشن های بومی به سیستم عامل OS X، بسیاری از کاربران آن بر بی فایده بودند نوتیفیکیشن های کروم تاکید داشتند و همین مساله منجر به شکل گیری یک رشته گفتگوهای دنباله دار میان مهندسان کرومیوم شد تا اینکه عاقبت خبر افزوده شدن این قابلیت را به سمع و نظر مخاطبان خود رساندند.

البته این را هم باید بدانید که حرکت به سمت اعلان های بومی در مرحله بتا قرار دارد اما انتظار می رود که به زودی کلیه کاربران کروم از آن بهره مند گردند. چنانچه تمایل دارید از این امکان استفاده نمایید می توانید به آدرس chrome://flags/#enable-native-notifications مراجعه کرده و روی دکمه Enable کلیک و سپس کروم را ری استارت نمایید. اما جوانب احتیاط را به جا بیاورید چراکه طبق آنچه گفته شد این قابلیت در مرحله بتا قرار دارد و در نتیجه هنوز پایداری کافی را ندارد و می تواند به کرش کردن مرورگر شما بیانجامد.

بد نیست بدانید که گوگل اخیرا یکی دیگر از قابلیت های کم استفاده و حتی بی استفاده دیگر خود به نام اپ لانچر را نیز حذف کرد که به کاربران امکان می داد اپ های کروم را بدون باز کردن مرورگر راه اندازی نمایند.

اقدام اخیرا گوگل اما عاقبت می تواند نسخه ویندوزی کروم را هم تحت تاثیر قرار دهد زیرا ویندوز نیز سیستم اعلان های مختص به خود را دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۲۴ فروردین ۱۳۹۵

    امیدوارم که هر چه زودتر این ویژگی برای مرکز اعلانات ویندوز ۱۰ و همینطور میز کارهای لینوکسی هم اعمال بشه

مطالب پیشنهادی