ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوپرو از پایه دوربین واقعیت مجازی تازه خود پرده برداشت

روز گذشته گوپرو مدل کوچک تری از پایه دوربین واقعیت مجازی خود را رونمایی کرد. این پایه آمنی (Omni) نام دارد و در اصل نوعی مکعب توخالی است که در هر وجه خود یک دوربین Hero4 ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

روز گذشته گوپرو مدل کوچک تری از پایه دوربین واقعیت مجازی خود را رونمایی کرد. این پایه آمنی (Omni) نام دارد و در اصل نوعی مکعب توخالی است که در هر وجه خود یک دوربین Hero4 Black را نگه می دارد و مجموعا می توان شش دوربین را روی آن تعبیه کرد.

به این ترتیب وقتی تصاویر به دست آمده از این شش دوربین در کنار هم قرار داده می شوند می توان یک ویدئوی 360 درجه واحد را از روی آنها ساخت.

قیمت این پایه هنوز هم اعلام نشده است اما دوربین های مورد نیاز برای استفاده همراه با آن حدود 2500 دلار آب می خورند. در حال حاضر دست کم یک نمونه از این محصول توسط رقبای گوپرو تولید شده و در بازار موجود است که آن نیز می تواند شش عدد از دوربین های تولیدی این شرکت را در خود نگه دارد و با قیمت 500 دلار به فروش می رود.

همانطور که پیشتر اشاره شد قیمت این محصول هنوز هم اعلام نشده است اما می توان عرضه اش را تلاشی از سوی گوپرو دانست که در جهت جلب توجه فیلمسازان خارج از بازار محصولات حرفه ای واقعیت مجازی صورت گرفته است.

گفتنی است که گوپرو چندی پیش از پایه دوربین واقعیت مجازی خود پرده برداشت که البته در قیاس با این مدل، امکانات قابل توجه تری را در خود دارد. دستگاه 15 هزار دلاری که از آن صحبت می کنیم ادیسه نام دارد و همراه با 16 دوربین Hero4 Black و لوازم جانبی دیگر در اختیار کاربران قرار داده می شود.

البته ماه پیش گوپرو تصویر اولیه از پایه آمنی را به مخاطبان خود نشان داد و باید بگوییم که مدل رونمایی شده در قیاس با آن دستگاه تغییرات زیادی را به خود ندیده است. اما نکته ای که باید به آن توجه شود این است که گوپرو اعلام داشته می خواهد آمنی را به NAB بیاورد که در واقع یک نمایشگاه بزرگ در زمینه تولید ویدئو است و دو هفته دیگر برگزار می شود. اعلام این خبر از سوی گوپرو می تواند بدان معنا باشد که پایه جدید رونمایی شده از سوی آن احتمالا وارد مرحله تولید شده است.

در هر حال عرضه رسمی یک پایه واقعیت مجازی آن هم با قیمت معقول تر می تواند نقش بسزایی را در همه گیر شدن ویدئوهای 360 درجه ایفا کند. در حال حاضر دوربین های مختلفی در بازار وجود دارند که کاربران می توانند آنها را با قیمت زیر هزار دلار خریداری کرده و برای شروع کار از آنها استفاده نمایند اما کیفیت ویدئوهای تهیه شده توسط آنها به مراتب پایین تر از مدل های رونمایی شده توسط گوپرو است.

large_Omni_GoPro_CES.0

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی