ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت اخیر اپل، ژست های حرکتی کاملی را به ساعت هوشمند این شرکت می آورد

تیم کوک باور دارد که اپل واچ، شخصی ترین محصولی است که تا کنون از سوی این شرکت توسعه یافته اما با توجه به پتنت جدیدی که ثبت شده، احتمالا با محصولی شخصی تر رو ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

تیم کوک باور دارد که اپل واچ، شخصی ترین محصولی است که تا کنون از سوی این شرکت توسعه یافته اما با توجه به پتنت جدیدی که ثبت شده، احتمالا با محصولی شخصی تر رو به رو خواهیم بود، چرا که همین پتنت در مورد نحوه شناسایی حرکات تاندون و استخوان های دست توسط اپل واچ و استفاده از آنها جهت ایجاد ژست های حرکتی سخن می گوید.

اپل مشخصا تمایل دارد تا قادر شود با استفاده از سنسور و راهکار های مختلف، تشخیص نوع حرکات دست را توسط اپل واچ بهبود دهد. به این ترتیب که احتمالا در آینده قرار است اپل واچ بتواند نوع حرکت های دست، بازو، مچ و انگشتان را شناسایی کرده، و سپس آنها را به عنوان ژست های حرکتی و نوعی دستور برای خود تفسیر کند.

بر اساس اطلاعات مندرج در همین پتنت، راهکار یاد شده جایگزینی خواهد بود برای استفاده از فرامین صوتی و رابط کاربری تاچ؛ دو راهی که اکنون تقریبا تنها راه های ارتباطی با اپل واچ و آیفون هستند.

screen-shot-2016-04-05-at-13-32-46-w700

توضیح داده شده که اپل تصمیم دارد از نوعی سنسور اپتیکال استفاده کند که می تواند زیر پوست را پایش کند. از سوی دیگر در بند ساعت سنسورهای نوری دیگری به کار گرفته می شوند که نور را منعکس کرده و کارکرد سنسور را ساده تر می کنند. به این صورت اپل واچ قادر به شناسایی تاندون، پوست، عضله و استخوان ها خواهد بود.

اپل در ادامه این پتنت توضیح می دهد: «زمانی که کاربر خم شده یا انگشتان خود را کاملا باز می کند، تاندون ها موجی در روی پوست کاربر، مخصوصا در مچ او ایجاد می کنند. هر انگشت، باعث ایجاد موج مجزایی می شود. سنسورها می توانند ایجاد شدن و رفع همین موج های کوچک را شناسایی کنند.»

همچنین ذکر شده که این سیستم با سنسورهایی که در موبایل های امروزی به کار می رود نیز همگام شده، نظیر ژیروسکوپ و شتاب سنج. با استفاده از این دو سنسور اپل واچ خواهد توانست تا تکان های کلی دست، مانند بالا و پایین رفتن آن را تشخیص دهد.

برنامه ریزی نرم افزاری اپل واچ نیز به این صورت خواهد شد که کاربر می تواند از همین ژست های حرکتی، به عنوان دستورات خاصی در هر اپ استفاده کند. گفته شده که حتی این روش می تواند موجب شود تا افراد ناشنوا بتوانند از اپل واچ به عنوان مترجم و سخنگوی خود بهره گیرند و صحبت های خود را توسط آن به دیگران منتقل کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی