ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت Hasselblad از دوربین 33 هزار دلاری خود با نمایشگر تاچ و پشتیبانی از وای فای پرده برداشت

دوربین های فرمت متوسط از آن دست محصولاتی هستند که بیشتر حرفشان به میان می آید و کمتر مورد استفاده قرار می گیرند. جدیدترین محصول کمپانی Hasselblad به نام H6D هم یکی دیگر از این سری است ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۰:۳۰

دوربین های فرمت متوسط از آن دست محصولاتی هستند که بیشتر حرفشان به میان می آید و کمتر مورد استفاده قرار می گیرند. جدیدترین محصول کمپانی Hasselblad به نام H6D هم یکی دیگر از این سری است که نه به لحاظ حجم و اندازه و نه از نظر قیمت تفاوتی با سایر مدل های هم رده اش ندارد اما ارائه شده تا سری دوربین های فرمت متوسط را بیش از سابق کاربردی کند.

این دستگاه یک حسگر قدرتمند 100 مگاپیکسلی (با رزلوشن 11600 در 8700 پیکسل) را در خود جای داده و از استاندارد ارتباطی وای فای نیز پشتیبانی می کند. از دیگر امکانات در نظر گرفته شده برای این محصول می توان به نمایشگر تاچ سه اینچی و قابلیت فیلم برداری 4K اشاره نمود.

H6D حتی یک پورت USB Type-C دارد و برای ذخیره سازی فایل های سنگین فرمت Raw آن نیز می توانید از همان کارت های اس دی مورد استفاده در دوربین های صد دلاری ببین و بگیر بهره بگیرید.

اگر از حرفه ای های عکاسی هستید احتمالا می دانید که کمپانی Hasselblad بیشتر به خاطر کیفیت بالای تجهیزات تولیدی اش برای کاوشگر ماه پیمای کنجکاوی شهرت دارد و از همین رو، معرفی یک دوربین پرچمدار تازه با این حجم امکانات از سوی آن برای بسیاری جالب است.

امکانات در نظر گرفته شده برای H6D همانطور که گفته شد زیاد هستند اما به لحاظ انعطاف پذیری و کارایی باید بگوییم که ابدا با مدل های معمول DSLR برابری نمی کند اما همین امکانات هم احتمالا مورد توجه بسیاری از مشتریان معمولی و حتی حرفه ای ها قرار خواهد گرفت.

در پایان لازم است اضافه نماییم که شرکت سازنده این دوربین امسال تولد 75 سالگی اش را جشن می گیرد و معرفی H6D یکی از بزرگ ترین اتفاقاتی است که به همین مناسبت رخ داده.

این دوربین با قیمت حدودی 32995 دلار به فروش خواهد رسید اما یک مدل مقرون به صرفه 50 مگاپیکسلی از آن نیز ساخته شده (بدون قابلیت فیلم برداری 4K) که با پرداخت 25995 دلار قابل خریداری است.

Hasselblad-H6D-100c_front-shot_WH1.0

Hasselblad-H6D-50c_rear-side-shot_WH1.0

Hasselblad-H6D-50c_right-side-shot_WH1.0

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • Mehrdad
    Mehrdad | ۲۲ فروردین ۱۳۹۵

    جالبه با این قیمت، به جز سنسورش هیچ برتری نسبت به دوربینای معمولی نداره

    • محسن
      محسن | ۲۲ فروردین ۱۳۹۵

      جان اون مادرت، وقتی اطلاعی از دوربین یا هر چیز دیگری ندارید سخنرانی ایراد نکنید.
      قدرت ایزو دوربین، سرعت شاتر،سایز و تراکم حسگر، میزان پیکسل موثر، وایت بالنس هوشمند و اختصاصی با اندازه دهنه لنز به نسبت کارایی در این دوربین نشان دهنده یک چیز است (نبوغ و یگانگی)
      بنده ذکر چند نکته بسیار ناچیز کردم، برای خودتون خوبه که با علم کافی نظر دهید.

      • reza_zarchi
        reza_zarchi | ۲۴ فروردین ۱۳۹۵

        همه اینا که گفتی کاملا درست اما حتی خود مطلب هم گفته به لحاظ انعطاف پذیری و کارایی باید بگوییم که ابدا با مدل های معمول DSLR برابری نمی کند!

        • محسن
          محسن | ۲۸ فروردین ۱۳۹۵

          بله، این گفته را که کاملا درست اشاره کرده، میدونید چرا؟
          به این خاطر که منظور از انعطاف پذیری (سهولت در کارکرد یا همان Responsivity است) یعنی اگر شخصی مبتدی با نداشتن کافی اطلاعات فنی با دوربین کار کند، مطلقا راضی نمیشود.
          ضمنا، دوربین های SLR به خاطر تعاریف از پیش تعیین شده و چیدمان امکانات برای افراد ناآگاه مورد مقبولیت قرار گرفته اند. نه مثل امروزه که بسیاری دوربین به دست گرفته و هیچ شناختی از قابلیت همان SLR هم ندارند. (مثل زاویه و نور و...)
          مواردی داشتیم که با Hasselblad عکاسی عروسی و مجلس کرده اند. (اونم خیالی نیست اگر درست انجام بشه، بدبختی اینجاست که دوستان عبارتی مثل Death Light هم نمیشناسند و بعد از عکاسی نتیجه کار شبیه دوربین موبایل میشه!)

  • KING?
    KING? | ۲۲ فروردین ۱۳۹۵

    100 میلیون میشه...اگه این بخوره زمین

  • Godzilla
    Godzilla | ۲۲ فروردین ۱۳۹۵

    همش 33 هزار دلار

مطالب پیشنهادی