ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل با Android Studio 2.0، ساخت اپلیکیشن برای پلتفرم موبایل خود را ساده تر کرد

در سال ۲۰۱۳ گوگل از Android Studio پرده برداشت تا فرایند توسعه و ساخت اپلیکیشن ها به صورت ساده تر و البته بصری امکان پذیر شود. همین ابزار به خوبی از سوی توسعه دهندگان پذیرفته شد ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۱:۳۰

در سال ۲۰۱۳ گوگل از Android Studio پرده برداشت تا فرایند توسعه و ساخت اپلیکیشن ها به صورت ساده تر و البته بصری امکان پذیر شود. همین ابزار به خوبی از سوی توسعه دهندگان پذیرفته شد و اکنون پلی استور، دارای ۱.۶ میلیون اپلیکیشن شده است که نمی توان سهم Android Studio را در افزایش تعداد آن نادیده گرفت.

اکنون گوگل از نسخه دوم Android Studio پرده برداشته که توسعه دهندگان می توانند با سرعت بالاتر و قابلیت های جدید آن همراه شوند. مهم ترین ویژگی اضافه شده، «اجرای فوری» (Instant Run) نام دارد. زمانی که کد خود را تغییر می دهید، قادر خواهید بود به سرعت تغییرات را در اپ مشاهده کنید، بدون اینکه نیاز باشد فایل APK را دوباره نصب کنید. گوگل می گوید که همین ویژگی، می تواند چرخه بروز رسانی و سرعت ویرایش کار توسعه دهنده را تا حد بالایی افزایش دهد.

قابلیت دیگر، به شبیه ساز دستگاه های اندرویدی مربوط است که اکنون، از پردازنده های چند هسته ای پشتیبانی کرده و با سرعتی بیشتر قادر به کار است. گوگل می گوید: «در بیشتر موقعیت ها، اجرای نتیجه ی کار بر روی شبیه ساز دستگاه های اندرویدی با سرعت بیشتری انجام می گیرد، مخصوصا با توجه به قابلیت اجرای فوری.»


>

زمانی که اپلیکیشن خود را آماده کرده اید، قادر هستید از ابزار گوگل به نام Cloud Test Lab برای تست کلی آن بهره گیرید. در این میان گوگل اظهار نموده که توسعه دهنده های بازی، می توانند از ابزار GPU Developer استفاده کنند که اجازه می دهد شخص توسعه دهنده فریم به فریم یک بازی را مرور کرده و باگ های موجود در آن را پیدا کند.

قابلیت بعدی، App Indexing نام دارد. نوعی ویژگی که کمک می کند کاربران بتوانند اپلیکیشن شما را به صورت ساده تری در پلی استور یا جستجوی گوگل پیدا کنند. برای تحقق یافتن همین امر، به شما کمک می شود تا ساختار صحیح URL را مورد استفاده قرار دهید. در صورت تمایل می تواند Android Studio 2.0 را از طریق این لینک دریافت کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • !
    ! | ۲۲ فروردین ۱۳۹۵

    تو دراپ باکسم آپلود کردم.از لینک زیر دانلود کنید

    https://www.dropbox.com/s/tzxusussquv3sba/file?dl=0

    • رضا
      رضا | ۲۲ فروردین ۱۳۹۵

      این رو زیپ بذار حجمش کم شه

    • AMIN
      AMIN | ۲۲ فروردین ۱۳۹۵

      پسوند فایلت چیه ؟!!

مطالب پیشنهادی