ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل پتنتی را برای تحویل دارو از طریق پهپاد به ثبت رسانده است

پهپادها گجت های جدیدی نیستند. این پرنده های بدون سرنشین ظرف دو سال اخیر حداقل، به عموم کاربران عرضه شده اند و سالهاست که ارتش های جهان و شرکت های خصوصی سرتاسر دنیا از آنها ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

پهپادها گجت های جدیدی نیستند. این پرنده های بدون سرنشین ظرف دو سال اخیر حداقل، به عموم کاربران عرضه شده اند و سالهاست که ارتش های جهان و شرکت های خصوصی سرتاسر دنیا از آنها استفاده می کنند.

با وجود آنکه آمازون مدتی است تلاش دارد از درون ها در تحویل کالاهای سفارشی مشتریانش استفاده نماید، کاربرد این وسایل برای اهداف تجاری مساله ای تازه است.حالا با کشف پتنتی که اخیرا به نام گوگل ثبت شده اینطور به نظر می آید که این شرکت قصد دارد با استفاده از همین هواپیماهای بدون سرنشین کوچک تجهیزات اولیه پزشکی را به نیازمندان برساند که البته نسبت به تحویل کالاهای خریداری شده توسط مشتریان آمازون سودمندی بیشتری دارد.

این را هم باید یادآور شد که از ثبت یک پتنت تا تحقق آن زمان زیادی وجود دارد اما کشف این اسناد نشانگر آن است که شرکت مورد بحث عزمی کاملا راسخ برای تحقق ایده اش دارد و احتمالا می خواهد از آن برای کمک به قربانیانی استفاده نماید که در مناطق دور افتاده زندگی می کنند و دسترسی به امکانات پزشکی ندارند.

نکته مهم دیگر اینکه، در صورت استفاده از درون برای تحویل دارو و کمک های اولیه دیگر نیازی به فرستادن نیروهای انسانی به مناطق خطرناک برای این منظور نخواهد بود و در نتیجه جان انسان ابدا به این خاطر به خطر نخواهد افتاد.

البته این تنها یکی از موارد استفاده از درون هاست و می توان در مواقعی که افراد نیازمند کمک منتظر رسیدن نیروهای امداد و دسترسی به تجهیزات پزشکی هستند، این پهپادها را به عنوان کمک به موقعیت مورد نظر گسیل داد.

براساس جزئیات و  نمودارهای منتشر شده از این پتنت، گوگل قصد دارد از باکس های قابل حملی برای این منظور بهره بگیرد که به افراد امکان می دهند درخواست دریافت کمک های پزشکی نمایند و همزمان دلایل خود برای درخواست کمک و نوع داروهای مورد نیازشان را نیز ذکر نمایند.

نحوه انجام کار هم به این صورت است که باکس یا جعبه یاد شده بعد از بررسی و تایید درخواست، آن را برای مبدا پهپاد ارسال می کند. پهپاد هم یا توسط یک فرد دوم هدایت می شود یا اینکه به صورت سر خود مسیر از پیش تعیین شده را می پیماید تا به مقصد یا همان موقعیت درخواست کمک برود. در این راستا، درون برای مسیر یابی از وای فای، شبکه های موبایلی یا خطوط زمینی بهره می گیرد و همزمان نیروهای امدادی را هم با خبر می کند تا در اسرع وقت کمک های فوری را به محل بفرستند.

علاوه بر این، در صورتی که فرد دریافت کننده کمک اطاعاتی در مورد نحوه کاربرد آن داروها نداشته باشد، درون می تواند با ارائه محتوای ویدئویی راهنمایی های لازم را در اختیار او قرار دهد.

گوگل همچنین این احتمال را در ذهن بسیاری تقویت کرده که قصد تولید انواع مختلفی از پهپادها را برای استفاده در شرایط مختلف دارد.

Screenshot-71-e1459891912568

Screenshot-72-e1459891931631

Screenshot-73-e1459891946824

Screenshot-74-e1459891959479

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ali
    ali | ۲۲ فروردین ۱۳۹۵

    اگه همینجوری پیش بره احتمالا استفاده پهپاد محدود کنن چون واقعا دیگه آبگوشتی شده حالا کارهای خلاف جای خود ولی همین چند وقت پیش یه پهپاد با برخورد به نوک بال هواپیما کم مونده هواپیما مسافربری به فنا بده

مطالب پیشنهادی