ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تحلیل فنی کوانتوم بریک؛ عملکرد آخرین انحصاری اکس باکس وان چگونه است؟

Quantum Break ساخته جدید Remedy بعد از سال ها توسعه، بالاخره عرضه شد. علاقه این شرکت فنلاندی به تصاویر صحنه آهسته تمامی ندارد؛ فضای اکشنی که بر پایه اختلالات زمانی بنا شده، در کنار خط ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ | ۲۲:۰۰

Quantum Break ساخته جدید Remedy بعد از سال ها توسعه، بالاخره عرضه شد. علاقه این شرکت فنلاندی به تصاویر صحنه آهسته تمامی ندارد؛ فضای اکشنی که بر پایه اختلالات زمانی بنا شده، در کنار خط داستانی کاراکتر-محور، تقریبا بهترین محیط را برای آنها به ارمغان آورده است.

در همان نگاه اول می توان فهمید که کوانتوم بریک یکی از بهترین و چشم نوازترین عناوین اکس باکس وان است. بخش دیجیتال فاندری وب سایت یوروگیمر اخیرا با بررسی دقیق فنی تلاش داشته بیان کند بازی چه حرف هایی برای گفتن دارد. درست است با مشخص شدن رزولوشن 720p بازی، اخیرا فضای ملتهبی پیرامون این عنوان جدید ایجاد شد اما نقاط قوت فنی و گرافیکی زیادی برای تحلیل و بررسی وجود دارد.

کوانتوم بریک با موتور گرافیکی انحصاری رمدی یعنی Northlight ساخته شده است؛ موتور قدرتمند و جدیدی که برای ساخت و توسعه محیط های بزرگ، جزئیات بالا و نورپردازی پیشرفته مناسب بوده و از رابط برنامه نویسی دایرکت اکس 12 پشتیبانی می کند. در واقع هسته اصلی این فناوری در زمان ساخت Alan Wake خلق شد و نسخه فعلی آن المان های آشنای متعددی از بازی های قبلی رمدی به قرض گرفته.

درست است که اتفاقات بازی در محیط های خیلی وسیعی رخ نمی دهد اما این موتور گرافیکی خاص با به حداقل رساندن زمان بارگذاری، کاملا توانایی رندر فضای Open-World را دارد. نورپردازی همیشه یکی از سنگین ترین و سخت ترین بخش هایی بوده که یک موتور گرافیکی باید پردازش کند؛ همین که نورهای بسیار سنگین کوانتوم بریک در بهترین شکل پردازش می شوند، نشان دهنده توان بالای موتور نورث لایت است.

با قدرت پلتفرم های نسل جدید، رمدی توانسته بهترین تصویرسازی، بهترین طراحی مدل های فیزیکی، طیف وسیعی از افکت های نمایشی و یکی از بهترین صداسازی هایی که تا کنون دیده ایم را به ارمغان بیاورد.

با اینکه نورث لایت یک موتور کاملا انحصاری است، اما بر اساس چندین تکنولوژی مختلف ساخته شده است. میان افزارها در سال های گذشته پیشرفت های زیادی به خود دیده اند و بیشتر بازی ها نیز از راه حل های میان افزاری متعددی استفاده می کنند. از مسیریابی های هوش مصنوعی Autodesk Gameware و فناوری های صوتی و جغرافیایی Umbra گرفته تا شبیه سازی کاراکتری DI4D و مراحل جزئیات ساخته Simplygon؛ نورت لایت در بهترین شکل از شمار گسترده ای از تکنولوژی های مختلف استفاده نموده است.

با کمک تعداد زیادی قابلیت پیشرفته و تکنیک های رندرینگ، رمدی چه چیزهایی را روی پلتفرم اکس باکس وان ارائه کرده است؟ همه از ابعاد رزولوشن بازی مطلع هستیم، اما آیا این فداکاری سایز تصویر واقعا تاثیری روی کیفیت گرافیکی و کارایی فنی داشته است؟ با بررسی و تحلیل نقاط قوت کوانتوم بریک به عنوان یک تجربه نسل جدید منحصر به فرد شروع می کنیم.

نقاط قوت:

quantum-break-character

مدل سازی کاراکترها: با یک نگاه به گذشته می بینیم که بازی های رمدی همواره ارتباطی با تلویزیون داشته اند؛ در کوانتوم بریک این ارتباط به بالاترین سطح خودش رسیده است. رمدی با استفاده از چند بازیگر مطرح سینما و تلویزیون، بالاخره حس سینمایی مورد علاقه اش را وارد بازی کرده است. هر بازیگر با پیشرفته ترین تجهیزات، دقت بسیار بالا و جزئیات خارق العاده، اسکن و طراحی شده تا مرز بین واقعیت و بازی به کم ترین میزان ممکن برساند.

برای طراحی انیمیشن های طبیعی و حرکات صورت واقعی (خصوصا در کات سین ها)، بازیگران با استفاده از نسخه شخصی تکنولوژی DI4D مراحل بسیار زیادی از تصویربرداری چندبعدی را گذرانده اند. با نگاهی کلی به این بخش خواهید دید که این بازیگران دیجیتالی، بی نهایت واقعی خلق شده و به خوبی احساسات و حالات را در چهره و رفتار بدنی خود به نمایش می گذارند. با این حال چشم ها گاهی اوقات زیاد از حد براق و غیرطبیعی به نظر می رسند و همینطور موها فاصله بسیار زیادی با تکنولوژی فوق العاده TressFX که در عنوان Rise of the Tomb Raider دیده ایم دارد، اما در مجموع تحسین برانگیز است.

صداگذاری: بدون اغراق یکی از برترین نمونه های صداگذاری بازی (صداپیشگی و افکت های صوتی) در چند سال اخیر، عنوان کوانتوم بریک است. موتور صوتی بازی برای پیاده سازی المان های ظریف صدا از تکنولوژی های میان افزار Umbra و Wwise استفاده می کند.

این ویژگی ها همگی در کره های صوتی ظاهر می شوند. افکت هایی مثل بازخورد صدا روی اجسام و شکست صداها در فضای کروی شکل کنار سایر کره ها پیاده شده اند. این کره ها برای جلوگیری از بازخوردهای غیرطبیعی صدا مابین دیوارها، به صورت دستی در نقاط مختلف محیط بازی قرار گرفته و از سیستم توزیع اشعه استفاده می کند. جهت افزایش سرعت پردازش، توزیع اشعه تنها به صورت تکی انجام می شود، اما با این حال از 33 میلی ثانیه عمق صدای موجود در هر فریم، فقط حدود 2 میلی ثانیه مصرف می شود.

با نگاهی کلی به این بخش خواهید دید که این بازیگران دیجیتالی بی نهایت واقعی خلق شده و به خوبی احساسات و حالات را در چهره و رفتار بدنی خود به نمایش می گذارند.

همچنین بازی از فناوری Granular Synthesis برای ساخت صداهای متناسب با اختلالات زمانی استفاده می نماید (وقتی همه چیز متوقف شده و اختلال زمانی صورت می گیرد، صداهای کاملا متناسب و دقیق با وضعیت خواهید شنید). نحوه ای که صدای یک فریاد متوقف شده به حالت زمانی عادی برمی گردد به نوبه خودش عالی است. به طور کلی صداهای چند کاناله و دقیق کوانتوم بریک فضای بسیار جذابی را در اتاق ایجاد می کند.

نورپردازی سراسری: یکی از هزینه بر ترین و البته سنگین ترین فعالیت های گرافیکی نورپردازی سراسری است؛ که با نورهای پیاده شده در این بازی چالشی بزرگ خواهد بود. امروزه بسیاری از بازی ها از راه حل های پیش طراحی شده برای کاهش بار رندر و افزایش کارایی استفاده می کنند، اما چنین راهی قطعا روی ذات پویای کوانتوم بریک جوابگو نخواهد بود.

نورپردازی صحنه در این بازی به سرعت تغییر کرده و لحظات بسیار ناگهانی و زنده ای دارد. کوانتوم بریک این چالش را با ترکیبی از راه حل های آماده و طراحی روی هر صحنه با موفقیت گذرانده است؛ داده های تابش نور از منشع کروی شکل نور نشئت گرفته و برای خلق جهت و بازتاب نور روی اجسام مختلف، با داده های نور از پیش محاسبه شده ترکیب می شوند. داده های محیط نیز با کمک داده های منشع کروی نور ترکیب شده تا بازتاب بهتر و دقیقی را نمایش دهد. تمامی این محاسبات برای فراهم کردن نورپردازی منسجم و چشم نواز به صورت موازی با هم کار می کنند.

quantum-break-lighting

فیزیک: از خیلی جهات فیزیک در کوانتوم بریک لحظات جذابی را شکل می دهد، اما برخی رفتارهای عجیب نیز لذت آن را از بین می برد (که به همین دلیل فیزیک در هر دو لیست قرار دارد). تخریب پذیری در کوانتوم بریک محدود است، اما بسیار دقیق و خوب طراحی شده و شکستن و تکه تکه شدن اجسام با برخورد گلوله واقعی و جذاب رندر می شود، همینطور بخش های تخریب شده به همان شکل باقی می ماند.

بعد از هر نبرد جنگی، محیط تغییر یافته و تخریب شده بازی دیدنی است؛ مجسمه ها به مخروبه ای تبدیل شده اند، بلوک های سیمانی تکه تکه مانده اند و خیلی چیزها فروریخته اند. جذاب ترین قسمت این بخش جایی است که اتفاقات فیزیکی بازی از جمله تخریب پذیری، در زمان صحنه آهسته رخ می دهند.

با اطلاع از رزولوشن پایین بازی هر کسی در لحظه اول آن را به انتقاد می گیرد، اما وقتی کیفیت عالی بازی روی ابعاد 720p را می بینیم شگفت زده می شویم.

هر یک از اشیا به شکلی منحصر به فرد شکسته و در هوا به پرواز در میایند و تماشای آن در حالت صحنه آهسته بسیار لذت بخش است. مکس پین 2 سال ها پیش ما را با فیزیکی خاص و یکتا شگفت زده کرد؛ کوانتوم بریک مرحله جدیدی در همین زمینه است.

فضای سینمایی: هر آنچه تاکنون گفتیم نگاه تخصصی به کیفیت بصری کوانتوم بریک بود، اما اگر ساده نگاه کنیم فضای سینمایی بازی فوق العاده است. این عنوان تلاش داشته تلفیقی از سینما و بازی را عرضه کند و به شدت هم موفق بوده است.با اطلاع از رزولوشن پایین بازی هر کسی در لحظه اول آن را به انتقاد می گیرد، اما وقتی کیفیت عالی بازی روی ابعاد 720p را می بینیم شگفت زده می شویم. آنتی آلیاسینگ، شکست نور چشم نواز و کیفیت کلی رزولوشن در بهترین سطح قرار دارند.

موشن بلور: Motion Blur یا اصطلاحا تاری تصویر یکی از مهم ترین المان هایی است که در بازی های این چنینی دیده می شود. اگر این المان ها به درستی پیاده سازی شوند، گرافیک رندر شده بازی یک مرحله به نمایش سینمایی نزدیک تر خواهد بود.

Quantum-Break-timeblast

تکنیکی در کوانتوم بریک وجود دارد از کیفیت بی نظیری برخوردار است. حالات موشن بلور بازی فوق العاده عمل کرده و زیبایی بصری صحنات اکشن را دوچندان می کند. حرکات تند دوربین هم با موشن بلور همراه است که برای علاقه مندان به کشش های تصویری در سرعت بالا، قطعا راضی کننده خواهد بود.

اشیا و اجزا: نورت لایت برای پشتیبانی از رندرهای فیزیکی بهتر ارتقا یافت و برای اولین بار توسط کوانتوم بریک امتحان شد؛ به این معنا که اجزای بسیار زیادی برای پشتیبانی از آن وجود خواهد داشت.

کیفیت و دقت طراحی اشیا و اجزای درون بازی بسیار عالی است؛ سیمان، گردوخاک، سنگ، فلز و چوب، همه به طور کلی طبیعی و واقعی به نظر می رسند. سطح کیفی این بخش در کوانتوم بریک یک سروگردن از سایر عناوینی که تاکنون دیده بودیم بالاتر است؛ همچون Rise of the Tombraider یا Halo 5 که مدعیان این قسمت بودند. وقتی جزئیات با نورپردازی فوق العاده بازی ترکیب می شوند، دقیقا همان جلوه های بصری چشم نوازی را شکل می دهند که دوست داریم.

سیستم واکنش به نور (در لغت انسداد محیط) در کونتوم بریک یک مرحله بالاتر از سایر رقباست.

جریان داده: یکی از مهم ترین المان ها برای ارائه تجربه مناسب در یک بازی مدرن جریان داده است. برخی از موتورها این مهم را به نحو احسن انجام داده و برخی توانایی لازم را ندارند، در نتیجه داده جدید را وارد مموری می کنند. کوانتوم بریک از سیستمی دوبعدی و موازی بهره می برد؛ طوری که هر داده به هنگام نیاز به صورت داینامیک بارگذاری می شود.

مصرف مموری در این بازی کاملا متعادل است و ارتباطات بین بلوک های مختلف منظم و روان صورت می گیرد. طبیعتا کوتاهی های خیلی جزئی نیز در گوشه و کنار فعالیت موتور کوانتوم بریک وجود دارد، اما در مجموع داده ها بسیار روان عمل کرده و تجربه ای مناسب در اختیار بازیکن قرار می دهد.

واکنش به نور: کوانتوم بریک از تکنیک های بصری متعددی استفاده کرده است، اما سیستم واکنش به نور (در لغت انسداد محیط) در این بازی یک مرحله بالاتر از سایر رقباست.

با دقت در عکس العمل اجسام در مقابل نور به راحتی خواهیم فهمید تکنیک موجود در این بازی به خوبی با سیستم HBAO+ مشهور رقابت می کند. هرچند این تکنیک که سایه زنی های زیبایی را فراهم کرده، کوتاهی هایی نیز در نقاطی مثل زیر اتومبیل ها دارد. بهترین نکته جایی است که این سیستم تنها 0.75 میلی ثانیه زمان برای رندر کردن محیط در اکس باکس وان نیاز دارد.

نقاط منفی

کیفیت تصاویر: با وجود تعاریفی که از نمایش سینمایی چشم نواز بازی کردیم، باید اعتراف کنیم تصاویر کار شده از دقت و تمیزی کافی برخوردار نیست. وقتی پیچیدگی افکت ها و عمق رندرینگ افزایش پیدا می کند، نیاز به کیفیت تصاویر بالاتری نیز داریم.

quantum-break-blur

نمونه های عالی در این زمینه مثل تکنیک بازپرداخت فریم در بخش آنلاین Killzone ShadowFall یا تکنیک MSAA که در Rainbow Six Siege پیاده شده اند را دیده ایم. کوانتوم بریک تصاویر را با تکنیک 4x MSAA در رزولوشن 1280x720 رندر می کند؛ به نحوی که از 4 فریم قبلی برای بازسازی تصویر استفاده کرده تا ابعاد بزرگتر به نظر برسند.

چیزی که در کوانتوم بریک می بینیم با کیلزون و رینبو سیکس متفاوت است. در کیلزون هر لحظه ای که دوربین حرکت می کند تصاویر از نو بازپرداخت می شود و در رینبو سیکس که از تکنیک مشابه MSAA استفاده می کند، هر نمونه از فریم های قبلی دوباره رندر خواهد شد.

مشکل کوانتوم بریک جایی است که با وجود افکت های تماشایی تصویر در لحظات آرام، همه چیز در حرکات ناگهانی و نبردها خراب می شود. زمانی که سرعت گیم پلی بالا رفته، دوربین بیشتر حرکت کرده و اکشن بالا می رود شکست ها و اختلالاتی در سطح اشیا دیده می شوند. علاوه بر آن گاهی برخی از اجسام به شکلی غیرطبیعی مات تر از تاری کلی تصویر به نظر می رسند. البته شاید همه این ها در نسخه PC بهتر عمل کنند.

سایه ها: کیفیت سایه ها در این بازی یکی از بخش هایی است که مورد کم لطفی قرار گرفته است. متاسفانه حرکت سریع بین سایه های مختلف گاهی منجر به افت کیفیت و مصنوعی جلوه کردن سایه در فاصله چند متری بازیکن می شود.

با نگاه نزدیکتر به سایه ها در حالت عادی هم دقت فراوانی دیده نمی شود. گاهی در اشیای با زاویه مشابه نیز تفاوت محل سایه وجود دارد. فیلترهای استفاده شده در سایه ها و همینطور اشکال آنها نسبت به محل قرارگیری منبع نور و جسم عالی هستند، اما در مجموع سطحی بسیار پایین تر از انتظارات دارد.

مشکل کوانتوم بریک جایی است که با وجود افکت های تماشایی تصویر در لحظات آرام، همه چیز در حرکات ناگهانی و نبردها خراب می شود.

دنباله حرکتی: یکی از افکت های مورد علاقه رمدی، دنباله نورانی پشت سر بازیکن و اجسام در حال حرکت است که نمونه اش را در الن ویک دیده ایم. وقتی اشیای محیط بازی در مبارزات صحنه آهسته به پرواز در میایند، دنباله سیاه رنگ نورانی پیرامون آن جسم ایجاد می شود که در حقیقت کشش تصویری همان شی، مشابه با عکسبرداری موشن گراف است.

با وجود اینکه حضور این افکت جذابیت صحنه های اکشن کوانتوم بریک را بیشتر می کند، اما لغزش های موجود و همینطور اغراق در لحظات آرام آزاردهنده به نظر می رسد. مجموع نورپردازی و دنباله حرکتی در تصاویر ثابت عالی است اما وقتی دوربین به حرکت در میاید اوضاع کمی فرق می کند.

فیزیک: همانطور که در لیست بالا خواندید، فیزیک بازی در مجموع عالی است ولی کوتاهی هایی در جزئیات واقع گرایانه آن وجود دارد.

quantum-break-physics

به عنوان مثال، به هنگام اختلالات زمانی بازیکن می تواند با دویدن به سمت اتومبیل ها به سادگی آنها را به جهات مختلف پرتاب کند، اما گاهی برخی اشیای کوچک غیر قابل حرکت می باشند.

عدم توانایی جنبش معکوس اشیا و دیواره ها در بازی نیز یکی دیگر از نقص هایی است که به نظر می توانست جای مناسبی در کوانتوم بریک داشته باشد. حرکات دست و بازوهای جک و عکس العمل آن نسبت به برخوردها نیز نقص زیادی در طراحی مدل دارند که با ریزبینی می تواند از لذت تجربه بازی بکاهد.

بافت ها: بافت های کوانتوم بریک به طور کلی بی نظیر هستند، اما به نظر گاهی در لحظه لازم بارگذاری نمی شوند. در جایی دیده شد برخی از بافت ها برای مدتی بیشتر از 30 ثانیه تار باقی ماندند؛ و در سوی مقابل برخی از بافت ها کلا بارگذاری نشدند.

البته لازم به ذکر است که این موارد در شرایط خاص و بسیار نادری رخ می دهند، اما چنین باگ هایی به طور کلی برای عنوانی مثل کوانتوم بریک که عالی و واقعی به نظر می رسد، کم لطفی سازندگان را می رساند.

خرید مولتی پلتفرم: فروشگاه اینترنتی ویندوز در حال حاضر از محبوبیت چندانی برخوردار نیست، اما در هر حال مایکروسافت به کسانی گه کوانتوم بریک را برای اکس باکس وان پیش خرید کرده اند، نسخه PC رایگان هدیه می دهد. این ایده دقیقا مثل چیزی است که در نسخه پلی استیشن 3 بازی Portal 2 دیدیم، اما با یک تفاوت اساسی.

نسخه پیش خرید فیزیکی کوانتوم بریک نیز شامل کد نسخه کامپیوتری آن می باشد. مشخص است که مایکروسافت تلاش زیادی دارد تا فروشگاه ویندوز 10 و خرید دیجیتالی را رونق ببخشد، اما برای کسانی که دوست دارند کلکسیون منحصر به فردی از دیسک های فیزیکی بازی هایشان داشته باشند، وجود یک کد دانلود بازی نا امید کننده خواهد بود.

زمان بارگذاری اولیه: با وجود اینکه کوانتوم بریک زمان بارگذاری های بین مراحل مختلف را به حداقل رسانده و جریان داده به صورت یکنواخت و یکپارچه صورت می گیرد، وقتی می خواهیم بازی را از ابتدا بارگذاری کرده یا بعد از ورود دوباره ادامه داستان را پی بگیریم، با صفحه بارگذاری بسیار طولانی مواجه خواهیم شد.

حجم سریال نزدیک به 75 گیگابایت است که مقدار چشمگیری از هارد کنسول را اشغال می کند.

گاهی این زمان به بیشتر از یک دقیقه می رسد. البته خوشبختانه رمدی قول داده با اولین بروزرسانی کوانتوم بریک، این مشکل را تا حدی رفع کند و امیدواریم بازیکنان بتوانند تجربه بهتری از ما داشته باشند.

مجموعه سریال: کوانتوم بریک دارای مجموعه اپیزودیک تلویزیونی است که به نوبه خود بسیار عالی کارگردانی و بازی شده و ویدئوهای نابی متشکل از بازیگران مشهور سینما را در اختیارمان قرار می دهد.

بین هر بخش از بازی، قسمتی از این سریال تلویزیونی را خواهیم دید که اجزای مختلف خط داستانی را به هم متصل می کند. این سکانس ها به طور متوسط 24 دقیقه طول دارند و نسبت به تصمیماتی که درون بازی گرفته اید، تغییرات جزئی ایجاد می کنند. مشکل اصلی اینجاست که اکثر این ویدئوها درون بازی گنجانده نشده است.

quantum-break-aiden

به صورت پیش فرض تمام سریال به صورت مستقیم از شبکه اکس باکس لایو روی کنسول شما استریم می شود؛ با این حال امکان دانلود تمام مجموعه با حجمی نزدیک به 75 گیگابایت از فروشگاه اکس باکس وجود دارد. چه استریم و چه دانلود، 75 گیگابایت حجم بسیار زیادی است و مقدار چشمگیری از هارد کنسول را اشغال خواهد کرد. علاوه بر این کیفیت ویدئویی که در بازی می بینیم، اصلا چیزی در حد این حجم نیست.

نورپردازی حجمی: به عنوان یکی از ارکان اصلی و البته جذاب الن ویک، خوشحال بودیم که شاهد مرحله جدیدی از نورپردازی حجمی در کوانتوم بریک خواهیم بود. اما متاسفانه تکنیک پیاده شده در این بازی آن طور که انتظار داشتیم نیست و رزولوشن پایین در پردازش این نورها تاثیر منفی گذاشته است.

گاهی حتی وضوح تصویر در این موارد قدری پایین میاید که یاد بازی Zone of the Enders 2 روی کنسول پلی استیشن 2 میافتیم! بازی زیبایی بود ولی به هر حال روی سخت افزار باستانی اجرا می شد.

جمع بندی

quantum_break_cast-HD

کوانتوم بریک از لحاظ فنی به طور کلی یکی از بهترین بازی هایی است که روی کنسول اکس باکس وان قابل بازی است، اما خالی از نقص هم نیست. موتور نورت لایت دنیای بزرگ و پر از جزئیات همراه با افکت های چشم نواز و نورپردازی بی نظیری به ارمغان آورده است، اما کیفیت کلی تصاویر آن چیزی نیست که می بایست.

نمای سینمایی نیز زیبا به نظر می رسد اما باز هم در اکشن کاستی هایی دارد که باعث می شود بتوانیم عنوانی مثل Rainbow Six Siege را برتر بدانیم. مشکلات سایه ها و افت جریان داده در لحظات شلوغ و نادر نیز چیزی است که از لذت آدرنالین کوانتوم بریک می کاهد.

موفقیت اصلی بازی از لحاظ فنی چگونگی تاثیر تکنولوژی های استفاده شده روی گیم پلی است. کوانتوم بریک قطعا یکی از لذت بخش ترین عناوین امسال است (شاید بهترین بازی است که رمدی تا کنون ساخته)، و این لذت و تجربه عالی کاملا مدیون تکنولوژی های فوق العاده آن است. ترکیب کیفیت بالای انیمیشن، افکت های تصویری و بازخوردهای اکشن بازی در بهترین سطح قرار دارد و تجربه ای بیاد ماندنی را رقم می زند.

با وجود موتورهای قدرتمندی مثل Unreal و Unity که این روزها طرفداران خودش را دارد، استفاده از یک موتور گرافیکی اختصاصی و منحصر به فرد برای استفاده از تکنولوژی های خاص رمدی چالشی است که این شرکت به بهترین شکل ممکن از پسش برآمده است.

نقص های کوچکی در بازی دیده می شود، اما بدون شک کوانتوم بریک عنوانی است که به اهداف ساختش رسیده است. کیفیت نورپردازی و انعطاف پذیری گیم پلی بازی شگفت انگیز بوده و به راحتی می تواند مخاطب را به وجد بیاورد. اگر می خواهید شاهکاری جدید را روی اکس باکس وان تجربه کنید، کوانتوم بریک بهترین گزینه خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Shahryar
    Shahryar | ۲۴ فروردین ۱۳۹۵

    اینم رفت کنار بازیایی مثا order
    واقعا نا امید کننده بود

مطالب پیشنهادی