ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سه ماه گذشته پرسودترین فصل برای ال جی از سال 2014 بوده است

صبح امروز شرکت ال جی با اشاره به اینکه سه ماهه نخست سال مالی جاری بهترین فصل به لحاظ مالی برای آن بوده، اعلام کرد که سود عملیاتی اش در این بازه زمانی احتمالا 66 درصد ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۰

صبح امروز شرکت ال جی با اشاره به اینکه سه ماهه نخست سال مالی جاری بهترین فصل به لحاظ مالی برای آن بوده، اعلام کرد که سود عملیاتی اش در این بازه زمانی احتمالا 66 درصد افزایش داشته و این موفقیت را تا حدود زیادی به فروش خوب لوازم خانگی و افت قیمت پنل تلویزیون نسبت داد.

این شرکت مستقر در کره جنوبی که دومین تولید کننده بزرگ تلویزیون در دنیا هم محسوب می شود امروز خبر داد که سود سه ماهه نخست آن برابر با 441 میلیون دلار (505 میلیارد وون) خواهد بود که بهترین عملکرد از فصل دوم سال 2014 تا به امروز محسوب می شود. این خبر در حالی اعلام می شود که پیشتر گزارشی در همین رابطه توسط 25 تحلیلگر موسسه I/B/E/S تهیه و توسط رویترز منتشر شد و در آن اشاره شده بود که سود سه ماهه نخست ال جی در سال مالی سال جاری برابر با 408 میلیارد وون خواهد بود.

اما این نخستین باری است که ال جی پیش از اعلام رسمی میزان درآمدهایش اقدام به انتشار برآوردهای خود می کند و در نتیجه می توان این اتفاق را به فال نیک گرفت و نشانه ای دال بر بهبود اوضاع مالی این شرکت دانست. بد نیست بدانید که در سال 2015 و همزمان با بدتر شدن اوضاع واحد تلویزیون و موبایل این شرکت، سود آن نیز در حدود 35 درصد کاهش پیدا کرد.

این را هم باید اضافه نماییم که ال جی جزئیات مربوط به درآمدهای خود را در اواخر ماه آوریل منتشر می کند و تا به امروز هیچ اطلاعات دیگری را در مورد سود سه ماهه خود منتشر نکرده. کاهش قیمت پنل تلویزیون و رشد فروش محصولات پیشرفته این شرکت نظیر تلویزیون های OLED ظاهرا تاثیر بسزایی در افزایش درآمدهای این شرکت داشته است.

البته آنطور که کارشناسان امر گفته اند، کم شدن ارزش پول کره جنوبی نیز در افزایش صادرات این کشور موثر بوده است. لازم است اضافه نماییم که در جریان ماه های ژانویه تا مارس متوسط نرخ مبادله پول این کشور افتی 8.4 درصدی را در مقابل دلار داشته است.

شرکت مورد بحث در ماه مارس پرچمدار جی 5 را معرفی نمود و از آن زمان تاکنون تبلیغاتی وسیعی را برای آن به راه انداخت اما انتظار می رود که کسب و کار موبایل آن برای سومین فصل پیاپی با ضرر همراه باشد.

در صورتی که ال جی بتواند کاربران بیشتری را به خرید جی 5 ترغیب کند، انتظار می رود که سود پیش بینی شده برای آن در فصل جاری از رقم اعلام شده نیز فراتر رود.

S.R. Kwon از تحلیلگران شرکت Dongbu Securities در این باره گفت: چنانچه واحد موبایل ال جی بتواند در فصل دوم امسال به سوددهی برسد انتظار می رود که سود عملیاتی آن از مرز 600 میلیارد ون فراتر رود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی