ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ در آستانه کنار زدن اینتل و کسب جایگاه نخست در تولید نیمه رساناهاست

به جرات می توان ادعا نمود که در حوزه تولید قطعات نیمه رسانا، اینتل بهترین و موفق ترین شرکت محسوب می گردد. این کمپانیِ تجهیزات کامپیوتری آمریکائی از سال 1968 میلادی فعالیت خود را آغاز ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۰

به جرات می توان ادعا نمود که در حوزه تولید قطعات نیمه رسانا، اینتل بهترین و موفق ترین شرکت محسوب می گردد. این کمپانیِ تجهیزات کامپیوتری آمریکائی از سال 1968 میلادی فعالیت خود را آغاز نموده و تقریبا هر سال نیز به عنوان یکی از برندهای ارزشمند دنیا مطرح بوده.

اما امروز، موسسه آماری-تحقیقاتی IHS گزارشی منتشر نموده که در آن به امکان پیشی گرفتن سامسونگ از اینتل در حوزه تولید نیمه رساناها اشاره دارد. این ادعا به دلیل افزایش سهم بازار شرکت کره ای مورد بحث مطرح گشته و اکنون گفته می شود هر دوی آنها تقریبا سهم یکسانی از بازار را در اختیار دارند.

در مورد میزان فروش محصولات، سامسونگ چندین سال است که در جایگاه دوم نشسته و بالای سر آن نیز اینتل قرار دارد. اما با استناد به آمار و ارقام جدیدی که منتشر شده، سهم بازار غول تکنولوژی کره ای 0.9 درصد افزایش یافته؛ یعنی به سهم بازار جهانی 11.6 درصدی رسیده و این در حالیست که سهم بازار اینتل بر اساس همین تحقیقات، 14.8 درصد اعلام گشته.

با اینکه این رشد همچنان سامسونگ را در رتبه دوم نگه می دارد، اما به موجب آن اختلاف عددی میان این شرکت ها کاسته شده. جا دارد اشاره کنیم که در سال 2012، این فاصله 5.3 درصد بود که در سال 2013 کاهش یافته و به 4.2 درصد رسید و اکنون بسیار کمتر شده و به رقم 3.2 درصد رسیده.

اگر این روند به همین منوال ادامه پیدا کند، شرکت کره ای قادر خواهد بود طی چند سال آینده از اینتل پیشی گرفته و صدرنشین حوزه تولید و عرضه نیمه رساناها بشود. البته چنین امری مستلزم این است که اینتل در این سال ها هیچ محصول خاص و متفاوتی تولید نکند.

در آخر نیز بد نیست بدانید که در حال حاضر، کوالکام از رتبه سوم نزول کرده و جای خود را به شرکت SK Hynix داده که حدود 4.8 درصد از سهم بازار نیمه رساناها را در دست دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Rz@
    Rz@ | ۲۴ فروردین ۱۳۹۵

    آقا لامصب این سامه چییه، خداااس هاااا ... خیلی عالییه

  • دادا
    دادا | ۲۳ فروردین ۱۳۹۵

    Hynix چه محصولاتی و با چه برندی تولید می کند؟

    • آریا
      آریا | ۲۵ فروردین ۱۳۹۵

      ram

مطالب پیشنهادی