ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نوستالژی: تلفن هوشمند enV Touch از ال جی؛ موبایلی غیر هوشمند که قصد داشت آیفون را شکست دهد

هنگامی که آیفون برای نخستین بار در زمستان سال 2007 میلادی روانه بازار شد فقط AT&T اجازه فروش آن را داشت و همین موضوع باعث شد تا اپراتورهای دیگر همانند ورایزن به منظور رقابت با ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۰:۴۵

هنگامی که آیفون برای نخستین بار در زمستان سال 2007 میلادی روانه بازار شد فقط AT&T اجازه فروش آن را داشت و همین موضوع باعث شد تا اپراتورهای دیگر همانند ورایزن به منظور رقابت با موبایل انقلابیِ اپل، به دنبال عرضه تلفن های همراهی باشند که به نوعی «قاتل آیفون» محسوب می شدند.

یکی از موبایل های آن زمان که با قابلیت های خوب خود می توانست در مقابل آیفون قد علم نماید، Voyager ال جی بود. این دستگاه دو صفحه نمایش لمسی 2.81 اینچی داشت و تنها تلفن همراهی به شمار می رفت که به مرورگر HTML مجهز شده بود. تا پیش از آن تقریبا تمامی موبایل ها از مرورگرهای WAP استفاده می کردند.

البته Voyager ال جی در آن زمان امکاناتی داشت که در نخستین نسخه از آیفون پیدا نمی شد؛ از جمله می توان به پشتیبانی از شبکه 3G، صفحه کلید QWERTY و امکان پخش زنده برنامه های تلویزیونی اشاره نمود، هر چند همگی این موارد باز هم سبب نگشت کاربران آن را به چشم جایگزینی برای پرچمدار اهالی کوپرتینو بنگرند. اما با این وجود، به عنوان یکی از بهترین انتخاب ها برای مشترکان ورایزن به شمار می رفت و تعداد زیادی از دیوایس مذکور نیز به فروش رفت.

ضمناً جا دارد یادآوری نمائیم که محبوبیت Voyager به اندازه ای بود که حتی شماره مدل این دستگاه یعنی LG VX10000 نیز در میان مشتریان Verizon شناخته شده بود، به طوری که وقتی یک موبایل ال جی با شماره مدل VX11000 از طرف آژانس نظارتی FCC تائید شد، شایعاتی مبنی بر ادامه کار خط تولید سری Voyager تمام فضای وب را پر کردند؛ که البته به واقعیت پیوست و تلفن همراه جدیدی به این خانواده اضافه شد.

اما از آنجا که شرکت Plantronic هدست هایی به نام Voyager داشتند، شرکت کره ای مورد بحث نمی توانست بیشتر از این روی این نام مانور دهد و به همین لحاظ نام پرچمدار خود را به enV Touch تغییر داد.

enV Touch در زمان بسیار مناسبی از سوی ورایزن عرضه می شد، ۵ ماه پیش از آمدن موتورولا دروید به بازار و اوج گرفتن موبایل های اندرویدی. این دستگاه همچنین هفت ماه پس از بلک بری استورم ۹۵۳۰ راهی بازار گشته بود. نکته در اینجاست که دیوایس یاد شده اگرچه یک موبایل غیر هوشمند بود ولی تا بیشترین حد ممکن از نظر کارایی به اسمارت فون ها نزدیک شده بود.

این موبایل نیز همچون Voyager دو صفحه نمایش داشت؛ یکی در داخل بخش کشوئی و دیگری در بخش بیرونی آن. همچنین در بخش پشتی خود نیز به یک دوربین 3.2 مگاپیکسلی مجهز گشته بود. با اینکه enV Touch یکی از بهترین فیچرفون های آن زمان (اصطلاحی که برای موبایل های غیر هوشمند به کار می رود) به شمار می رفت، اما پس از معرفی و عرضه شدن دروید موتورولا دچار کم اقبالی شده و از محبوبیتش در میان کاربران کاسته شد.

در مدت زمان کوتاهی پس از آن نیز تقریبا تمام کاربران به موبایل های هوشمند روی آوردند و انقلابی بزرگ در دنیای تلفن های همراه رقم خورد. به همین لحاظ بد نبود بدانید که enV Touch یکی از بهترین تلفن های غیر هوشمند دنیا در زمان خود بوده و امکاناتی عالی برای خودش داشته. در ادامه نیز می توانید تصاویر این دستگاه را مشاهده نمائید.

LG-enV-Touch-0-w600

LG-enV-Touch-2-w600

LG-enV-Touch-4-w600

LG-enV-Touch-5-w600

LG-enV-Touch-6-w600

LG-enV-Touch-7-w600

LG-enV-Touch-8-w600

LG-enV-Touch-9-w600

LG-enV-Touch-10-w600

LG-enV-Touch-11-w600

LG-enV-Touch-12-w600

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی