ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استراتژی رشد

گذار از کسب و کار آفلاین به کسب و کار آنلاین چگونه است؟

روز به روز بر تعداد کارآفرینانی که از دنیای کسب و کار های فیزیکی به دنیای کسب و کار های آنلاین پا می گذارند افزوده می شود. علت این امر پتانسیل بالای دنیای اینترنت، و ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۲:۰۰

روز به روز بر تعداد کارآفرینانی که از دنیای کسب و کار های فیزیکی به دنیای کسب و کار های آنلاین پا می گذارند افزوده می شود. علت این امر پتانسیل بالای دنیای اینترنت، و این حقیقت است که بسیاری از صنایع آفلاین در حال تبدیل شدن به شرکت های آنلاین هستند. این در حالی است که تحقق بخشیدن به این گذار می تواند کار آسانی نباشد.

آج آگراوال از Inc.com به تازگی با کامرون گاس، یکی از مؤسسین Quality Lead Associates، مصاحبه ای داشته است و در مورد مسیری که در این سناریو پیش روی کارآفرینان قرار می گیرد با او صحبت کرده است. گفتگوی جذاب این دو را در ادامه خواهید خواند.

اول از همه، می توانید خودتان را معرفی کنید؟

گاس: حتماً. من در حال حاضر کارآفرینی محسوب می شوم که ۸۰ درصد شرکت هایش آنلاین هستند. اما پیش از این، مسئولیت یک مجموعه بنگاه معاملات اتومبیل را بر عهده داشتم و بیشتر زندگی شغلی خودم را در کسب و کار های خودم و در محیطی صرف کرده ام که با مشتری مواجهه ی مستقیم دارد.

پتانسیل های فراوان اینترنت توجه من را به خود جلب کرد و در سال ۲۰۱۲ تصمیم گرفتم یک کسب و کار آنلاین به راه بیاندازم. این به چند دوره رشد و خریداری های متعددی منجر شد که ما را به اداره ی یکی از بزرگ ترین مؤسسات خلق مشتری راغب با تخصص در بازار های عمده فروشی آنلاین رساند.

گفتید پتانسیل بالای اینترنت توجه شما را جلب کرد، اما مگر چنین گذاری کار آسانی بود؟

گاس: باید بگویم خیر. به همین دلیل است که تصمیم گرفتم با صنعتی این کار را شروع کنم که پیش از آن تجربه اش را داشتم. من زمانی که یک مجموعه بنگاه معاملات اتومبیل را اداره می کردم، درکی کلی از انتظارات مشتریان و فروشندگان داشتم. به همین دلیل بود که تجسم محصول نهایی که می خواستم برایم سخت نبود. من درباره ی این صنعت به اندازه ی کافی اطلاعات داشتم که بتوانم از پس چنین گذاری بر بیایم.

با این وجود، بازاریابی، امور مشتریان، تولید و توسعه ی محصول در دنیای آنلاین به کلی متفاوت است. کمترین زحمت آن فرایند های پرداخت به ازای کلیک و تبدیل بازدید کننده به مشتری است که خودشان زحمات بسیار زیادی دارند. بنابراین توصیه ی من به کارآفرینان این خواهد بود که صنعتی را برای ورود به حوزه ی آنلاین انتخاب کنند که از قبل آن را می شناسند، و پیش از آنکه ردپای خود را گسترش دهند به طور کامل در آن مهارت کسب کنند.

شما بزرگ ترین چالش این گذار را چه می دانید؟

گاس: بزرگ ترین چالشی که من با آن مواجه شدم دست کم گرفتن تفاوت های روزمره ی این دو بود. عادت کردن به این احساس که قرار نیست صبح به صبح فروشگاهتان را باز کنید دشوار است. باید بتوانید در خلأ و انزوا به خودتان انگیزه بدهید. برای آنکه به این حالت عادت کنید باید انسان بی نهایت خودباوری باشید. من سال های سال با اعضای تیم خود تعامل رو در رو داشتم. اما در دنیای آنلاین، اکثریت ارتباطات و تعاملات شما از طریق تلفن یا ایمیل انجام می شود. بازگو کردن چشم انداز و صمیمی شدن با یک کارمند جدید از طریق ایمیل یا تماس تلفنی می تواند چالش برانگیز باشد. در کل عادت کردن به این موضوع برای من دشوار بود.

با این حال، بر خلاف یک کسب و کار آفلاین، در حوزه ی آنلاین باید آمادگی کار ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته را داشته باشید و زمان خود را هوشمندانه مدیریت کنید. اینترنت یک فروشگاه حقیقی و فیزیکی در اختیار شما قرار نمی دهد، اما زحمت یک فروشگاه مجازی اگر نگوییم بیشتر، کمتر از یک فروشگاه حقیقی نیست. عملیات فروش به ساعات معینی محدود نیست، به همین دلیل شناسایی زودهنگام مشتری از اهمیت زیادی برخوردار است. موفقیت آنلاین مستلزم بهره گیری از مجموعه ی متفاوتی از مهارت هاست، از جمله سئو، روش های پرداخت به ازای کلیک، ایمیل، خبرنامه، و مدیریت شبکه های اجتماعی.

شما چگونه سعی کرده اید در دنیای رقابتی آنلاین، خدمات جدیدی ارائه دهید؟

گاس: این هم یکی دیگر از چالش هایی بود که با آن مواجه بودم. در ابتدا اینکه تا چه حد سریع باید تغییر می کردیم من را از توان می انداخت. اما به محض آنکه به این موضوع عادت می کنید، این فرایند کم کم به بخش جدایی ناپذیری از شرکت شما تبدیل می شود.

شما باید همیشه محصول یا خدمات تازه ای ارائه دهید. رقبای شما می توانند یک شبه سایت جدیدی راه اندازی کنند و باعث شوند صبح با دیدن افت ترافیک سایت خود گیج شوید. باید همیشه حواستان به رقبایتان باشد و آنها را زیر نظر داشته باشید. تغییرات گوگل و مایکروسافت هم که جای خود دارند. نیازهای مشتریان و شیوه های تهاجمی رقبا برای برطرف کردن آنها، مدتهاست شرکت ها را مجبور کرده اند هر روز بیش از پیش بر سرعت خود بیافزایند.

من برای مقابله با این موضوع سعی می کنم خودم را در جمع کسانی قرار دهم که من را به چالش بکشند. از آنجایی که غرورم اجازه نمی دهد کسی در کار از من پیشی بگیرد، متوجه شدم قرار گرفتن در چنین جمعی، من را مجبور می کند همیشه در بهترین حالت خود باشم. حال تصور کنید اگر محل کارتان پر از آدم هایی با همین ویژگی باشد، چه تیم فق العاده ای می تواند شکل بگیرد.

این روزها کارآفرینان بیش از هر زمان دیگر تشنه ی فناوری هستند، بنابراین ورود به کسب و کاری آنلاین برای کارآفرینان تازه وارد نباید چندان سخت باشد؛ به ویژه نسل جوان. مادامی که از فناوری به طور صحیح و مستمر استفاده کنید، نباید نگران تطبیق دادن خود با شرایط متغیر آن باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
  • g.e
    g.e | ۲۳ فروردین ۱۳۹۵

    زیاد بود،نخوندم?

مطالب پیشنهادی