ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تلسکوپ فضایی کپلر از شرایط اضطراری خارج شد

چندی پیش در خبرها خواندید که تلسکوپ فضایی کپلر وارد شرایط اضطراری شده است. حالا ناسا خبر داده که این تلسکوپ به شرایط عادی بازگشته است و خطر رفع گردیده. مهندسان تیم پروژه کپلر روز ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۱:۳۰

چندی پیش در خبرها خواندید که تلسکوپ فضایی کپلر وارد شرایط اضطراری شده است. حالا ناسا خبر داده که این تلسکوپ به شرایط عادی بازگشته است و خطر رفع گردیده.

مهندسان تیم پروژه کپلر روز یکشنبه موفق شدند آنتن های ارتباطی این سفینه را به سمت زمین بچرخانند و از آن زمان توانستند به داده هایی دسترسی پیدا کنند که دقیقا به آنها می گوید مشکل از کجا ریشه گرفته است.

تلسکوپ فضایی کپلر حدودا 120 میلیون کیلومتر تا زمین فاصله دارد و به همین خاطر به 13 دقیقه زمان نیاز است تا سیگنال ها، خود را به آن رسانده و مجددا به زمین بازگردند.

هفته گذشته وقتی ناسا متوجه شد که این فضاپیما بنابر دلایل نامعلوم وارد شرایط اضطراری شده است، اعلام شرایط اضطراری برای آن کرد. به این ترتیب، تیم مسئول پروژه به تشخیص ناسا دسترسی لازم را به شبکه فضایی عمیق پیدا کردند که در واقع نوعی سیستم مخابراتی فضایی مدیریت شونده توسط این نهاد است.

طبق آخرین خبر دریافتی از سازمان فضایی آمریکا، این شبکه حالا جدول زمانی معمول خود را دنبال می کند و دیگر مشکلی آن را تهدید نمی کند.

Charlie Sobeck مدیر ماموریت کپلر در این باره گفت: این پاسخی سریع به شرایط اضطراری بود که البته عزم راسخ مهندسان را برای برطرف کردن مشکل نشان داد. ما عمیقا از تلاش های آنها تشکر می کنیم و از حمایت های هواداران و طرفداران این ماموریت در اقصی نقاط دنیا هم کمال تشکر را داریم.

اما در جریان ماموریت بازیابی کپلر، زمان عاملی کلیدی به شمار می رفت. در مواردی که این تلسکوپ وارد شرایط اضطراری می شود، کپلر در پایین ترین وضعیت عملیاتی خود به سر می برد که البته مصرف سوخت آن را هم به بالاترین میزانش می رساند و همانطور که احتمالا می دانید سوخت مهم ترین مساله ایست که ادامه و استمرار ماموریت کپلر را تعیین می کند.

تیم کپلر در نظر دارند که بعد از بررسی جدیدترین داده های دریافتی از آن و تعیین میزان سلامتش، در مورد بازگرداندن وضعیت کپلر به «مد علمی» تصمیم گیری نمایند.

این را هم باید اضافه نماییم که وقتی این تلسکوپ وارد شرایط اضطراری شد، تنها 14 ساعت تا آغاز مرحله بعدی ماموریت خود فاصله داشت اما ناسا اعلام کرده که برای تکمیل ماموریت یاد شده تا اول جولای (مصادف با 11 تیرماه سال جاری) زمان باقیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی