ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

تلگرام بروزرسانی مهمی برای API ربات های خود منتشر کرد [به روز رسانی شد]

تلگرام با بروزرسانی API مخصوص ربات هایش به ورژن 2.0، قابلیت های ارزشمندی به آن اضافه کرده که پشتیبانی از کیبوردهای Inline، ابزار مدیریت گروه ها و گسترش طیف فرمت های پشتیبانی شونده در ربات ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۳:۱۵

تلگرام با بروزرسانی API مخصوص ربات هایش به ورژن 2.0، قابلیت های ارزشمندی به آن اضافه کرده که پشتیبانی از کیبوردهای Inline، ابزار مدیریت گروه ها و گسترش طیف فرمت های پشتیبانی شونده در ربات ها از مهم ترین آنها هستند. تلگرام برای نخستین بار، خبر ارائه این بروزرسانی را پیش از برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان F8 فیسبوک در روزهای پایانی هفته گذشته رسانه ای کرد.

کیبوردهای Inline هم در حالت چت و هم در حالت برنامه نویسی قابل دسترسی هستند. آنها در پنجره گفتگو پیامی نمی فرستند، بلکه در عوض در نقش پشتیبان دکمه های مختلف ظاهر می شوند؛ دکمه هایی همچون تماس مجدد، لینک به وبسایت های مختلف و سوئیچ به حالت Inline که مورد آخر امکان وارد کردن نام کاربری ربات در پنجره گفتگو را برای کاربر فراهم می کند.

تلگرام کیبوردهای Inline را به جای ربات های چت به مکالمات نفر به نفر (یعنی کاربر-ربات) محدود کرده و در حال حاضر مشغول آزمایش این قابلیت در گروه ها و کانال هاست.

قابلیت مهم دیگر برای ربات ها، امکان دستکاری کردن پیام هاست که توسعه دهندگان تلگرام امیدوارند که بتواند در کاهش در هم ریختگی و فراهم کردن رابط کاربری منظم تر و روان تر در این پلتفرم موثر ظاهر شود. با این قابلیت جدید،‌ ربات ها در عوض ارسال پیام های جدید برای اطلاع رسانی تغییرات، می توانند به طور ریل تایم پیام های قبلی را تغییر دهند که همین موضوع مکالمات را به حالت پویا در خواهد آورد.

همچنین ربات ها از این پس از 19 فرمت فایل موجود در تلگرام پشتیبانی به عمل می آورند که مواردی همچون استیکرها، ویدئوها، موزیک، صدا، مقالات، نقاط جغرافیایی، اسناد و ... را شامل می شوند. نکته دیگر این که از حالا می توان گفتگوی خصوصی با ربات ها را از طریق فشردن یک دکمه (به شرط آنکه برنامه نویسی شده باشد) عمومی کرد.

مضاف بر این موارد، تلگرام به زودی ابزاری جدید برای توسعه دهندگان ارائه می کند تا به کاربران امکان مدیریت گروه توسط ربات ها را بدهند. یکی از مهم ترین این قابلیت ها احتمالا امکان حذف اعضا از گروه ها و سوپرگروه ها خواهد بود. برای اطلاع بیشتر از تغییرات صورت گرفته در API ربات های تلگرام می توانید به این لینک مراجعه نمایید.

گفتنی است که تلگرام با عرضه این بروزرسانی قصد داشته تا از فیسبوک در حوزه ربات های چت پیشی بگیرد. غول شبکه های اجتماعی هفته گذشته از تصمیمش برای آغاز به کار ربات ها در اپلیکیشن مسنجر خبر داد که همین موضوع می تواند رقابت اپلیکیشن های پیام رسان را داغ تر از همیشه کند.

بروزرسانی: مضاف بر تغییرات مهمی که تلگرام در پلتفرم ربات های خود اعمال کرده، تغییرات کوچک و بزرگ دیگری را نیز در نسخه 3.8.0 این اپلیکیشن شاهد هستیم.

از جمله تغییرات صورت گرفته در نسخه iOS تلگرام می توان به منوی اشتراک گذاری جدید (مشابه اندروید)، ویدئو پلیر درون برنامه ای برای تماشای ویدئوهای یوتوب، پیش نمایش استیکرها و استیکر پک ها و پیش نمایش تصاویر گیف و محتوای بارگذاری شده توسط ربات ها اشاره کرد.

One

گفتنی است که نسخه اندروید هم از منظر طراحی تغییر و تحولی اساسی به خود دیده و صفحه چت، دکمه ها، حباب پیام ها و بخش ضمیمه کردن اسناد و تصاویر در آن از نو طراحی شده اند. همچنین رنگ آمیزی رابط کاربری نیز برای داشتن محیطی زیباتر بهینه سازی گردیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • mohsen
    mohsen | ۲۵ فروردین ۱۳۹۵

    واتس اپ بهتره

  • reza
    reza | ۲۴ فروردین ۱۳۹۵

    بعد از اپلیکیشن های تحت موبایل و وب، آینده از آن بات های چت هست...

  • Amir
    Amir | ۲۴ فروردین ۱۳۹۵

    آروم آروم داره مسنجر کاملی میشه
    راستی پلی استور کم و بیش عوض شده!چک کنید.

مطالب پیشنهادی