ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی به خصوصیات دوربین UltraPixel 2 در HTC 10

HTC از زمان عرضه ی نخستین پرچمدار سری One در سال 2013 تاکنون تلاش زیادی داشته تا بهترین تجربه کاربری در زمینه عکاسی را برای خریداران تلفن های هوشمند خود فراهم آورد. شرکت تایوانی در ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۸:۱۰

HTC از زمان عرضه ی نخستین پرچمدار سری One در سال 2013 تاکنون تلاش زیادی داشته تا بهترین تجربه کاربری در زمینه عکاسی را برای خریداران تلفن های هوشمند خود فراهم آورد. شرکت تایوانی در سالهای راههای مختلفی را برای این منظور امتحان کرد از جمله استفاده از فناوری موسوم به DuoCamera یا دوربین دوگانه در مدل One M8 در سال 2014 که البته سال بعد چنین ابداعاتی کنار گذاشته شد و یک دوربین استاندارد 20 مگاپیکسلی برای برای مدل M9 در نظر گرفته شد.

اکنون با معرفی جدیدترین پرچمدار این شرکت به نام HTC 10 شاهد بازگشت دومین نسل از فناوری UltraPixel هستیم که هرچند قرار است برای علاقه مندان عکاسی با موبایل سودمند باشد، اما لازم است بدانید که در عمل تفاوت چندانی با فناوری مورد استفاده در محصولاتی مثل Nexus 6P و Galaxy S7 Edge (بررسی دیجیاتو) ندارد.

به طور خلاصه، می توان گفت UltraPixel 2 به این معناست که سنسور دوربین در HTC 10 قادر است نور و جزئیات را به شکل مناسب تری ثبت کند، آن هم بدون اینکه نیاز به استفاده از رزولوشن بسیار بالا وجود داشته باشد.

هرچند کاهش رزولوشن دوربین از 20 به 12 مگاپیکسل در پرچمدار تازه ممکن است پسرفت به نظر برسد، اما لازم است بدانید که حتی در این حالت هم عکسها با طول و عرض 4000 در 3000 پیکسل به ثبت می رسند و این میزان برای امور معمول و روزانه کاملاً کافی خواهد بود.

سنسور دوربین این تلفن هوشمند به لطف پیکسل های بزرگتر 1.55 نانومتری قادر است تصاویر طبیعی تری ثبت کند که چندان دیجیتالی به نظر نرسند و گشادگی دریچه دیافراگم اف 1.8 نیز ویژگی دیگری است که عملکرد دستگاه را در شرایط کم نور بهبود می بخشد.

پرچمدار HTC از این نظر پس از چند تلفن هوشمند معدود در زمره ی نخستین محصولات مجهز به این میزان گشادگی دریچه دیافراگم به حساب می آید و تعجبی ندارد که سازنده آن را اولین تلفن هوشمندی نامیده که به شکل همزمان از لنزی با گشادگی دریچه ی دیافراگم اف 1.8 و لرزشگیر اپتیکال بهره می برد.

HTC علاوه بر این امکاناتی پیشرفته مثل فوکوس خودکار لیزری و فلش LED دوگانه را در پشت دستگاه تعبیه کرده و از دیگر ویژگی های مربوط به عکاسی در این تلفن هوشمند می توان به دوربین 5 مگاپیکسلی با لنز عریض برای ثبت تصاویر سلفی اشاره کرد.

سازنده البته به ویژگی های سخت افزاری بسنده نکرده و در بخش نرم افزار شاهد هستیم که فعال شدن بخش دوربین تنها در 0.6 ثانیه انجام می گیرد و دیگر قابلیت های نرم افزاری مثل Zoe و روتوش زنده نیز در پرچمدار جدید حاضر هستند.

این تلفن هوشمند همچنین قادر است ویدیوهای 4K ثبت کند اما جالبتر از آن اینکه ضبط صدای ویدیوها نیز با با کیفیت 24 بیتی موسوم به Hi-Res انجام می گیرد. علاوه بر این بد نیست اشاره کنیم که دوربین HTC 10 قادر است ویدیوهای هایپرلپس و اسلوموشن با نرخ 120 فرم در ثانیه را با رزولوشن 720 ضبط نماید.

این تلفن هوشمند همچنین از قابلیت جدیدی به نام Video Pic برای ثبت عکس های متحرک بهره مند است که در پرچمداران اخیر اپل و سامسونگ و محصولات قدیمی تر همین سازنده مشابه آن را مشاهده کرده بودیم.

با در نظر گرفتن چنین قابلیت هایی تردیدی وجود ندارد که HTC تلاش کرده یکی از بهترین دوربین های موبایل امسال را در پرچمدار خود ارائه نماید، اما با توجه به شکست های پیشین شرکت تایوانی در برخی مدل های پیشین، لازم است تا زمان عرضه ی محصول منتظر بمانیم تا مشخص شود این بار نتیجه ی تلاش های سازنده در دنیای واقعی چگونه رقم خواهد خورد، آن هم با وجود رقبای قدرتمندی مثل آیفون 6S و گلکسی S7.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • علی
    علی | ۲۴ فروردین ۱۳۹۵

    دقیقا!میگه این عالیه اما...?

  • یاسین
    یاسین | ۲۴ فروردین ۱۳۹۵

    نویسنده یه جوری نوشته بعد از هر یه دونه تعریفی که میکرد میزد تو سرش....این چه کاریه آخه؟؟؟

مطالب پیشنهادی