ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پرچمدار تازه HTC نخستین موبایل اندرویدی پشتیبانی کننده از سرویس استریم AirPlay اپل است

سال گذشته وقتی اپل از ارائه اپلیکیشن برای اندروید خبر داد بسیاری از هوادارانش را در بهت و حیرت فرو برد. حالا اما صحبت از اپلیکیشن هایی است که مهاجرت به iOS را برای کاربران ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۸:۱۵

سال گذشته وقتی اپل از ارائه اپلیکیشن برای اندروید خبر داد بسیاری از هوادارانش را در بهت و حیرت فرو برد. حالا اما صحبت از اپلیکیشن هایی است که مهاجرت به iOS را برای کاربران اندروید امکان پذیر می کنند و به آنها اجازه می دهند که داده های موجود در موبایل اندرویدی قدیمی خود را به یک آیفون جدید انتقال دهند.

یکی دیگر از اتفاقات جالب صنعت موبایل می تواند اپل موزیک باشد که اپل برای رونق دادن به بازار سرویس موسیقی اختصاصی اش تصمیم گرفت آن را به کاربران تلفن های همراه اندرویدی ارائه نماید.

اما تمایل شرکت ساکن کوپرتینو برای همکاری با رقبایش امروز و با رونمایی از موبایل HTC 10 شکل تازه ای به خود گرفت. می خواهید بدانید ارتباط این پرچمدار اندرویدی با اپل چیست؟ برایتان می گوییم. آنطور که به نظر می رسد این موبایل نخستین تلفن هوشمند پشتیبانی کننده از سیستم عامل متن باز گوگل است که همراه با اپ AirPlay در اختیار کاربران قرار می گیرد.

تلفن هوشمند مورد بحث همانطور که احتمالا در خبرها خوانده اید امروز و با ظاهری نسبتا متفاوت از نسخه های پیشین خود معرفی شد. اگر بخواهیم این گجت را در جمله ای برایتان توصیف کنیم می توانیم بگوییم که نسخه ای پالایش شده از مدل های پیشینش است و به امکانات قابل توجهی نظیر عمر باتری بی نظیر، دوربین فوق العاده و رسپانسیوترین تجربه تاچ مجهز شده که تاکنون در تلفن های همراه شاهدش بوده ایم.

اما HTC 10 در دیگر حوزه ها نیز سرآمد است. در واقع شرکت سازنده این محصول با ارائه این موبایل نام خود را به عنوان نخستین تولید کننده تلفن های هوشمند اندرویدی به ثبت رساند که پشتیبانی از استاندارد استریم وایرلس اپل به نام AirPlay را به دستگاه های تولیدی شان اضافه کرده اند.

لازم است اضافه نماییم که این اتفاق به صورت کاملا قانونی و با دریافت مجوز از اپل صورت گرفته و این یعنی همزمان با ارائه آپدیت از سوی شرکت مستقر در کوپرتینو اپ نصب شده روی این دستگاه نیز به روز رسانی می شود.

البته در حاضر اپلیکیشن هایی در پلی استور هستند که پشتیبانی از AirPlay را به موبایل های اندرویدی بیاورند اما هیچیک از آنها رسمی نیستند و در نتیجه برای این منظور لازم است به روت دستگاه دسترسی پیدا کنند.

خبر بد اما در این رابطه آنکه پشتیبانی HTC 10 از این استاندارد صرفا استریم صدا را در بر می گیرد و پخش ویدئو را شامل نمی شود. به طور کلی به نظر می رسد که امسال اچ تی سی تصمیم گرفته تاکید ویژه ای روی بهبود تجربه موسیقی داشته باشد و استفاده از تکنولوژی بوم ساوند های فای ادیشن در این موبایل نیز گواهی بر این مدعاست. حالا که این فناوری با سرویس استریم صوتی AirPlay همراه شده شاید بهتر بتواند خود را از محصولات سامسونگ، الجی یا دیگران متمایز نماید.

bgr
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی