ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چینی ها در تلاش هستند تا پیش از آمریکایی ها ماشین های خودران را روانه خیابان ها نمایند

در حالیکه آمریکا با سرعت آهسته اما پیوسته در حال تولید و انجام آزمایشات لازم در حوزه ماشین های خودران است، چینی ها به این فکر افتاده اند که بسیار سریع و بی وقفه این ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

در حالیکه آمریکا با سرعت آهسته اما پیوسته در حال تولید و انجام آزمایشات لازم در حوزه ماشین های خودران است، چینی ها به این فکر افتاده اند که بسیار سریع و بی وقفه این نوع خودروها را تولید و راهی خیابان ها کنند. یکی از افرادی که در این اعمال فشار و سرعت بخشی نقش پر رنگی دارد، مهندسی است که سابقا در شرکت رقیب گوگل یعنی اینتل مشغول به کار بوده.

«گانشا وو»، همان مهندس یاد شده است که پس از 16 سال کار در لابراتوآور اینتل در چین، استعفا داده تا تمام وقت خود را برای هدفش، یعنی راه اندازی استارتاپی برای تولید ماشین های خودران وقف نماید.

جالب اینجاست که او برای این منظور در حال گردآوری تیمی متخصص از میان حرفه ای های این حوزه از شرکت گوگل است.

Kai-Fu Lee که سابقا مدیریت دفتر گوگل در چین را به عهده داشته و اکنون سرمایه گذار پروژه ی مورد بحث به شمار می رود، در این راستا چنین اظهار داشته: «گروهی که Wu تشکیل داده مجموعه ای بی نظیر از نابغه هایی است که از میان دانش آموخته ها و متخصصان انتخاب شده اند و شامل یک مهندس مکانیک، یک مهندس علوم کامپیوتری و همچنین متخصص یادگیری ماشینی از گوگل هستند که در کنار Gansha و تیم کارشناسان حوزه نیمه رسانا قرار است با یکدیگر همکاری و همفکری داشته باشند. گرد آوردی این گروه در کنار هم حاکی از مدیریت بسیار عالی Gansha است.»

در همین زمینه گفته می شود که به دلایل زیاد، چین می خواهد پیش از آمریکا ماشین های خودران خود را روانه خیابان ها نموده و در دسترس مردم قرار دهد. همچنین باید اشاره کرد که اکنون چین نه تنها آمادگی پیشرفت در این زمینه را دارد، بلکه به لحاظ فرهنگی نیز مردم پذیرای چنین وسایل نقلیه ای هستند و در نتیجه بازار فروش آن با استقبال خوبی مواجه خواهد گشت.

با اینکه بیشتر مردم چین از ماشین استفاده می کنند اما در حال حاضر فقط متمول های این سرزمین توان خرید خودرو را دارند و از این رو نیاز به نوعی وسیله نقلیه ارزان قیمت تر در این کشور کاملا احساس می گردد.

در همین راستا بد نیست بدانید که دو کمپانی چینی Baidu و Yutong نیز در حال توسعه ایده های خود به منظور ساخت اتوبوس های خودران هستند و چشم اندازشان این است که در دو سال آینده سیستم حمل و نقل عمومی متکی به وسایل نقلیه بدون راننده را توسعه داده و موجب تعمیم دادن این هدف به شرکت های تاکسیرانی نیز بشوند.

در حال حاضر شرکت «وو» به نام Uisee Technology که بر کارائی موثر، حفظ محیط زیست، امنیت و سهولت استفاده تاکید بسیاری دارد، برنامه ریزی نموده که تا پیش از نمایشگاه CES سال آتی کانسپت ماشین های خودران خود را ساخته و به نمایش عموم بگذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱ شهریور ۱۳۹۵

    فرقی نمی کنه. فقط یکی بده بیرون اینو زودتر . همه فقط حرفش رو میزنن

مطالب پیشنهادی