ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل از Voice Access پرده برداشت؛ قابلیتی که استفاده از اندروید را برای معلولین ساده می کند

گوگل در حال انجام آزمایشاتی بر روی اندروید است تا به کاربران این امکان را بدهد که صرفا توسط صدای خود، موبایل و تبلت های هوشمند اندرویدی خود را مدیریت کنند، بدون اینکه نیازی به ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۰:۳۰

گوگل در حال انجام آزمایشاتی بر روی اندروید است تا به کاربران این امکان را بدهد که صرفا توسط صدای خود، موبایل و تبلت های هوشمند اندرویدی خود را مدیریت کنند، بدون اینکه نیازی به لمس نمایشگر باشد. گوگل امروز این خبر را منتشر کرده و نام «Voice Access» را برای قابلیت مذکور در نظر گرفته است.

شرکت ساکن مجتمع گوگل‌پلکس در مانتین ویوی کالیفرنیا، بیان می کند که این ویژگی برای افراد مبتلا به ناتوانی های حرکتی، بسیار مفید خواهد بود و توسعه یافته تا اینگونه اشخاص قادر شوند از هسته اصلی اندروید، استفاده بهتری داشته باشند.

Voice Access اکنون در حالت Beta و آزمایشی قرار دارد و گوگل خبر می دهد که در آینده نزدیک، نسخه نهایی شده آن تحت عنوان یک اپلیکیشن در فروشگاه Play برای استفاده کاربران قرار خواهد گرفت.

google-voice-access-screenshots.0

راهکار جدید گوگل برای استفاده معلولین از اندروید، به این افراد اجازه می دهد بدون نیاز به لمس نمایشگر، اپلیکیشن ها را گشوده، اسکرول کنند و یا مواردی که روی صفحه اصلی جای گرفته اند را اجرا نمایند. سازنده اندروید در بلاگ رسمی اش می نویسد که کاربر صرفا می تواند با صدای خود بگوید «open Chrome»، و سپس در زمانی که می خواهد به صفحه اصلی بازگردد، کافیست دستور «go home» را بر زبان بیاورد.

این در حالیست که در iOS، پلتفرم موبایل اپل، مدت هاست که ویژگی های مشابه برای افرادی که دید ضعیفی دارند، توان شنوایی ندارند و یا از مهارت های حرکتی بی بهره اند، گنجانده شده است.

گوگل در این میان چند ابزار دیگر مرتبط با «دسترس پذیری» (accessibility) را نیز معرفی کرد. یکی از آنها، «Accessibility Scanner» نام دارد و به توسعه دهنده اپ های اندرویدی اجازه می دهد بتوانند اپ های خود را در آن مورد آزمایش قرار داده و متوجه شوند که آنچه توسعه داده اند، در چه سطحی از دسترس پذیری قرار دارد. این اسکنر، پیشنهاداتی را نیز در خصوص بهبود شرایط اپلیکیشنی که توسعه یافته را نیز ارائه می دهد.

شرکت مذکور همچنین نسخه ای جدید از سیستم متن-به-صدا (text-to-speech) خود را برای کروم بوک ها معرفی کرد و از طرف دیگر، ویرایش با فرامین صوتی را نیز در Google Docs فعال نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی