ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دوربین پرچمدار جدید HTC بالاترین رتبه را در بررسی های DxOMark به دست آورد

هرچند HTC توجه زیادی به بخش دوربین تلفن های هوشمند خود نشان می دهد، اما تجربه ی عکاسی پرچمداران اخیر، با وجود تلاش های شرکت تایوانی چندان راضی کننده نبود و همین موضوع را می ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۸:۴۸

هرچند HTC توجه زیادی به بخش دوربین تلفن های هوشمند خود نشان می دهد، اما تجربه ی عکاسی پرچمداران اخیر، با وجود تلاش های شرکت تایوانی چندان راضی کننده نبود و همین موضوع را می توان یکی از دلایل شرایط نابسامان HTC در حال حاضر به حساب آورد. اکنون اما این سازنده ی خوش سابقه تمام توان خود را به کار گرفته تا با عرضه ی یک پرچمدار مجهز به دوربین عالی، خاطرات بد سالهای اخیر را ترمیم نماید.

تردیدی وجود ندارد که تا پیش از عرضه ی نهایی محصول به بازار نمی توان در مورد خصوصیات آن قضاوت کرد، اما بد نیست بدانید که نخستین نشانه ها از این موضوع حکایت دارند که سازنده سرانجام با HTC 10 موفق شده یک تجربه عالی در زمینه عکاسی برای کاربران فراهم آورد، چرا که سایت DxOMark که به بررسی عملکرد دوربین شهرت دارد، نام این تلفن هوشمند را با 88 امتیاز در صدر لیست و همطراز با رقیب قدرتمندی مثل Galaxy S7 Edge سامسونگ (بررسی دیجیاتو) قرار داده که پیشتر علمکرد بسیار مناسبی را در دنیای واقعی از خود به نمایش گذاشته است.

بر اساس آنچه DxOMark می گوید، دوربین HTC 10 تصاویر را با جزئیات بسیار مناسب ثبت می کند، میزان exposure مناسبی دارد، عملکرد فوکوس خودکار دستگاه در تمام شرایط سریع و دقیق است و از دیگر ویژگی های مثبت این بخش نیز می توان به عملکرد خوب کاهش نویز در شرایط کم نور و رنگهای طبیعی اشاره کرد.

البته هیچ دوربینی بدون ایراد نیست و وبسایت DxOMark نیز مواردی را به عنوان نقاط ضعف این تلفن هوشمند اعلام کرده است، از جمله وجود نقاط بیش از حد نورانی در محیط های روشن، کاهش جزئیات تصویر در برخی شرایط نوری و وجود برخی مشکلات در عملکرد فلش دستگاه.

DxOMark برای عملکرد فیلمبرداری این تلفن هوشمند نیز امتیاز 86 را در نظر گرفته و می گوید HTC 10 هنگام ضبط ویدیو در زمینه کاهش لرزش، میزان exposure، وایت بالانس و سرعت و دقت فوکوس خودکار از عملکرد مناسبی برخوردار است. این وب سایت البته ادعان دارد که برخی اوقات اگر دستگاه را هنگام فیلمبرداری به شکل افقی حرکت دهید، تاحدی اختلال در عملکرد فوکوس ایجاد خواهد شد.

در پایان لازم است اشاره کنیم که سازنده ویژگی های پیشرفته ای را برای دوربین پرچمدار جدید خود در نظر گرفته است، از جمله نسل دوم سنسور UltraPixel مجهز به پیکسل های بزرگتر 1.55 میکرونی، لرزشگیر اپتیکال و لنز با گشادگی دریچه دیافراگم اف 1.8 که میزان جذب نور را به گفته ی این شرکت تایوانی تا 135 درصد افزایش خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (66 مورد)
  • alivmn
    alivmn | ۳۰ فروردین ۱۳۹۵

    اگه نمایشگرش هم ال ای دی بود گوشی کاملی میشد

  • امیر
    امیر | ۲۵ فروردین ۱۳۹۵

    اچ تی سی امتیاز خوبی گرفته ولی هنوز بررسی و امتیاز پرچمدارهای ال جی (G5) و سونی توسط
    DxOMark انجام نشده ، احتمالا امتیاز این دوتا گوشی بالاتر باشه . حتی بالاتر از s7 .

  • ...... ....... ....... .....
    ...... ....... ....... ..... | ۲۵ فروردین ۱۳۹۵

    من الان سه تا گوشی دارم بخاطره کارم .هم وی تن از ال جی. هم اس سیکس پلاس از سامسونگ هم اچ تی سی ام 8.بعظی نظرای دوستان رو ادم میخنده وقتی میخونه.از صبح تا شب دارم یه روند با این سه قلم گوشی کار میکنم.ثبت میشه سفارشات.اینترنت 24 ساعت روشنه و حالا گاهی بازی انلاین و کلی کاره حسابداری و اینا.من از نظره سخت افزاری تفاوتی ندیدم.خوب ام 8 یکم قدیمی تره و توو مدت مصرفم ازش یه کم افت داشته.وی تن رو بیشتر ازش برای عکس و فیلمبرداری استفاده میکنم.خوب بهتر عمل کرده .البته کیفیت رو روی پی سی دارم میگم نه روی صفحه خود گوشیا.سامسونگ رو هم از لحاظه شارژ که بیشتر نگه میداره.والا تفاوتی بین ال جی و سامسونگ منی که از صبح تا شب دارم کار میکنم باهاشون ندیدم.اچ تی سی هم که داره پا به پاشون کار میکنه.یه جوری نظر بدید که کاربردی باشه نه اینکه ادم احساس کنه راه پیمائی بیست و دو بهمنه.همش شعاره.

  • رضا
    رضا | ۲۵ فروردین ۱۳۹۵

    تو اون سایت فقط گوشی های سامسونگ و سونی و اپل هستن با اچ تی سی . پس بقیه برند ها کجان ؟
    چرا پی9 هواوی مورد بررسی قرار نگرفته ؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی