ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت در حال اعمال تغییراتی در «صفحه آبی مرگ» ویندوز 10 است

برخی از کاربران ویندوز اینسایدر اخیرا گزارش می دهند که مایکروسافت در حال طراحی ظاهر جدیدی برای «صفحه آبی مرگ» در ویندوز 10 است که کاربر را به راحتی با مشکل به وجود آمده آشنا ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰

برخی از کاربران ویندوز اینسایدر اخیرا گزارش می دهند که مایکروسافت در حال طراحی ظاهر جدیدی برای «صفحه آبی مرگ» در ویندوز 10 است که کاربر را به راحتی با مشکل به وجود آمده آشنا می سازد. بسیاری از کاربران پلتفرم ویندوز احتمالا تا به حال با صفحه آبی مرگ مواجه شده اند، صفحه ای که خبر از مشکلی بزرگ می دهد و با مشاهده آن می دانید که به صورت قطع، بخشی از اطلاعات تان را از دست داده اید.

یکی از کاربران انجمن اینترنتی Reddit تصویر زیر را منتشر کرده که در آن، تصویر QR Code بزرگی به چشم می خورد. بنابراین به جای آن که کاربر مجبور به یادداشت خطایی طولانی باشد و بعد با جستجو از دلایل بروز آن سر در بیاورد، مایکروسافت کدی QR روی صفحه به نمایش در می آورد که به راحتی از طریق موبایل های هوشمند می توان آن را اسکن کرد.

o6xx4pll.png

البته وب سایت Neowin گفته این کد QR، کاربر را به صفحه ای پیش فرض هدایت می کند و سپس در آن جا می توان سایر خطاهای مربوطه را جستجو کرد. اما چندان دور از ذهن نیست که مایکروسافت در آینده، از کدهای QR مختلف برای خطاهای مختلف استفاده کند که منجر به راحت تر شدن پروسه جستجو برای آنها می گردد.

ورژن ارتقا یافته صفحه آبی مرگ فعلا در اختیار مشترکین محدود Windows Insider قرار گرفته و فعلا دست سایر کاربران از آن کوتاه است. هنوز نمی توان به صورت دقیق گفت که این صفحه چه زمانی برای سایر استفاده کنندگان از ویندوز 10 نمایش داده می شود اما احتمال دارد که شاهد عرضه آن در آپدیت بزرگ Redstone در تابستان آتی باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • پوریا
    پوریا | ۲۵ فروردین ۱۳۹۵

    14 ساله از ویندوز استفاده میکنم کلا پنج بار با صفحه مرگ مواجه نشدم. توی ویندوز 7 به بعد که اصلا پیش نیومده برام

  • ali
    ali | ۲۴ فروردین ۱۳۹۵

    نوستالژیه واسه خودش از این صفحه آبی خاطره ها که ندارم

  • امیر
    امیر | ۲۴ فروردین ۱۳۹۵

    این صفحه ابی مرگ یکی از پیشرفته ترین امکاناته ویندوزه:)))
    در هیچ سیستم عاملی همچین امکانی نیست که بخاطر یه مشکل کوچیک کل سیستم بره هوا!

    • مسعود
      مسعود | ۲۴ فروردین ۱۳۹۵

      تو ویندوز xp خیلی کم این اتفاق می‌افتاد و مشکلی هم ایجاد نمی‌کرد و معمولا مشکل از درایور معیوب بود ولی تو ویندوز ۷ و خصوصا ۱۰ این اتفاق شاید یک در میلیون یا شاید هم اصلا نیفته!

مطالب پیشنهادی