ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیپد پروی ۹.۷ اینچی، از نظر DisplayMate دارای بهترین نمایشگر LCD است

شاید چندان جای تعجب نداشته باشد که آپید پروی 9.7 اینچی، به نمایشگری بهتر نسبت به آیپد ایر 2 مجهز باشد؛ آیپد پروی کوچکتر از هر لحاظ به جز قیمت توانست آیپد ایر 2 را ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۵:۴۵

شاید چندان جای تعجب نداشته باشد که آپید پروی 9.7 اینچی، به نمایشگری بهتر نسبت به آیپد ایر 2 مجهز باشد؛ آیپد پروی کوچکتر از هر لحاظ به جز قیمت توانست آیپد ایر 2 را پشت سر بگذارد. اما خبر غافلگیر کننده این است که نمایشگر آپید پروی 9.7 اینچی، از تمام نمایشگرهای LCD دیگر، از جمله LCD آیپد پروی 12.9 اینچی عملکردی بهتر دارد.

وب سایت DisplayMate با بررسی آپید پروی 9.7 اینچی اعلام کرده که نمایشگر آن، بهترین صفحه نمایش LCD است که آن ها تا به امروز مورد بررسی قرار داده اند.

اگرچه آیپد پروی جدید و آیپد ایر 2، اندازه و رزولوشنی یکسان دارند اما نمایشگر آیپد پرو 9.7 اینچی با قابلیت True Tone خود، کیفیتی به مراتب بالاتر از آیپد ایر 2 را به نمایش می گذارد که حتی نمونه آن را در نسخه نخست آیپد پرو نیز ندیده ایم. با این حال، بررسی های DisplayMate صرفا به این قابلیت محدود نشده و آیپد پروی جدید حرف های دیگری نیز برای گفتن دارد.

پیش از هر چیز، تبلت مورد بحث از دو گاموت (محدوده رنگی) پشتیبانی می کند. اولین محدوده رنگی، همان sRGB/Rec.709 است که در اکثر محتویات موجود در اینترنت، تلویزیون، مانیتور و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. اما نمایشگر آیپد پروی جدید، از گاموت DCI-P3 هم بهره می گیرد که معمولا از آن در تلویزیون های 4K UHD و سینمای دیجیتال استفاده می شود.

آیپد پروی 9.7 اینچی، هم چنین نشان داده که بیشترین درخشندگی (Brightness) را در میان تمام نمایشگرهای LCD تست شده دارد و به امتیاز 511 نیت دست پیدا کرده؛ یعنی حدود 20 درصد بیشتر از آیپد ایر 2 با 415 نیت. مضاف بر این، پوشش ضد بازتاب جدید اپل، میزان بازتاب نور در آیپد پرو را به کمترین حد در میان تمام نمایشگرها، در دستگاه های همراه رسانده است.

یکی از بخش هایی که نمایشگر آیپد پروی 9.7 اینچی در آن ها شکست خورده، نسبت کنتراست است که گرچه به امتیاز قابل قبول 1022 دست یافته اما همچنان اختلاف زیادی با امتیاز 1631 برادر بزرگتر خود دارد. اما گذشته از اندازه صفحه، رزولوشن و نسبت کنتراست، آیپد پروی کوچکتر توانسته در بخش نمایشگر بسیار عالی ظاهر شود.

در نهایت همان طور که DisplayMate هم اشاره کرده، قابلیت های نمایشگر آیپد پروی 9.7 اینچی ممکن است به آیفون 7 هم منتقل شوند. اپل ظاهرا در تلاش است تا نمایشگرهای LCD خود را بهبود بخشیده و آن ها را به تکامل برساند، بنابراین حتی امکان دارد شایعه استفاده از نمایشگرهای OLED در آیفون بعدی حقیقت نداشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی