ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

زاکربرگ: ۱۰ سال دیگر، تکنولوژی واقعیت مجازی و افزوده در یک قاب عینک جای می گیرد

کنفرانس توسعه دهندگان فیسبوک چند ساعت پیش به پایان رسید و مارک زاکربرگ، مدیر عامل این شرکت در میان صحبت های خود، اشاره های زیادی به تکنولوژی های واقعیت مجازی و افزوده داشت و از ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۱:۴۵

کنفرانس توسعه دهندگان فیسبوک چند ساعت پیش به پایان رسید و مارک زاکربرگ، مدیر عامل این شرکت در میان صحبت های خود، اشاره های زیادی به تکنولوژی های واقعیت مجازی و افزوده داشت و از برنامه های آتی فیسبوک در این خصوص گفت. زاکربرگ بیان کرد که شرکت تحت مدیریت وی، در حال آزمایش تجربیات جدیدی در پلتفرم واقعیت مجازی است. وی باور دارد که واقعیت مجازی، می تواند پلتفرم برتر اجتماعی در آینده باشد، چرا که در هنگام استفاده از آن، کاملا حس خواهید کرد که در مکانی دیگر حضور داشته و در حال دیدن شخص مقابل خود هستید.

اما زاکربرگ می گوید که در ده سال آینده، واقعیت مجازی و افزوده با هم ترکیب شده و تبدیل به بخشی از زندگی روزمره ما خواهند شد.

«در ده سال آینده، فرم نهایی دستگاهی که کاربر توسط آن از این تکنولوژی بهره می گیرد، کوچک تر خواهد شد. در نهایت به جایی خواهیم رسید که هدست ها، شبیه به عینک های معمولی باشند؛ عینک هایی که هم قادر هستند واقعیت مجازی را در اختیار کاربر قرار دهند و هم واقعیت افزوده را.

چنین گفته ای به معنای آن است که برای مثال، من امروز مجبور هستم برای نشان دادن تصویری به دوستم، موبایل خود را به دست گرفته و نسخه ای کوچک از آن را نمایش دهم. در آینده، قادر خواهیم بود با اشاره انگشت تصویری را در برابر خود قرار داده و اندازه اش را هرچقدر که می خواهیم، بزرگتر کنیم. برای به اشتراک گذاشتن آن نیز کافیست از عینکی معمولی که به تکنولوژی واقعیت افزوده مجهز شده، بهره گرفت.

در عمل و در دنیای حقیقی، برای نمایش یک تصویر به یک تلویزیون نیاز دارید. در دنیای آینده، همین تلویزیون یک اپلیکیشن یک دلاری در فروشگاه واقعیت افزوده خواهد بود. می توان انتظار داشت که تحقق چنین امری با تاخیر مواجه باشد، اما در هر صورت این دیدگاه ما از آینده است، و تصمیم داریم تا ۱۰ سال آینده به آن برسیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • مهدی
    مهدی | ۲۵ فروردین ۱۳۹۵

    خوب شد گفت وگرنه هیشکی نمیتونست پیش بینی کنه
    عقده ای نیستم ولی اینم کسی نیست که بتونه به تنهایی به اینجا رسیده باشه. حمایت سازمانهای امنیتی و هزارتا سازمان دیگه ازش باعث شده فیسبوک جهانی بشه.

مطالب پیشنهادی