ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با EMIEW3 آشنا شوید؛ ربات هوشمند هیتاچی که به دو زبان سخن می گوید

کمپانی ژاپنی هیتاچی به تازگی از رباتی انسان نما به نام EMIEW3 رونمایی کرد. این ربات می تواند به صورت خودکار به اطراف حرکت کند، به سوالات انسان ها پاسخ دهد و با کمک دوربین ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰

کمپانی ژاپنی هیتاچی به تازگی از رباتی انسان نما به نام EMIEW3 رونمایی کرد. این ربات می تواند به صورت خودکار به اطراف حرکت کند، به سوالات انسان ها پاسخ دهد و با کمک دوربین خود و جستجو در وب، اشیای پیرامونش را شناسایی کند. EMIEW3 هم چنین می تواند انسان های نیازمند به کمک را تشخیص داده و به یاری آن ها بشتابد.

به گفته کمپانی هیتاچی، ربات EMIEW3 ساخته شده تا «کیفیت سرویس های مربوط به مشتریان و راهنمایی دادن به آن ها را بهبود بخشد». ربات مورد اشاره می تواند با جدا کردن صدای یک شخص از نویز پس زمینه، به سخنان و سوالات وی گوش داده و بهترین پاسخ یا اطلاعات را در اختیارش بگذارد. لازم به ذکر است که EMIEW3 به دو زبان انگلیسی و ژاپنی سخن می گوید.

یکی از قابلیت های قابل توجه ربات هیتاچی، امکان برخواستن خودکار آن بعد از افتادن روی زمین است. در این صورت، EMIEW3 می تواند بدون مشکل و دخالت انسانی، کار خود را در طول روز مثل یک انسان معمولی دنبال کند.

در حال حاضر، EMIEW3 صرفا به عنوان نمونه ای بر یک طرح مفهومی ساخته شده و به این زودی ها آن را در هتل ها یا اماکن مشابه مشاهده نخواهید کرد. EMIEW3 اولین رباتی نیست که با چنین اهدافی ساخته شده و در ماه نوامبر گذشته، کمپانی توشیبا هم از رباتی انسان نما رونمایی کرد که به سه زبان صحبت می کند و در مجتمع تجاری Aqua City Odaiba توکیو، به توریست ها در مسیریابی کمک می نماید.

ربات هیتاچی به ما اثبات می کند که در آینده تغییرات زیادی در مشاغل انسانی به وجود خواهد آمد و احتمالا ربات ها به جایگزینی مناسب برای مشاغل مرتبط به سرویس دهی تبدیل خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • احمد
    احمد | ۲۶ فروردین ۱۳۹۵

    اینایی که کره رو با اپن مقایسه میکنن فقط میخوام ببینم فازشون چیه

مطالب پیشنهادی