ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ در سال گذشته بیشترین تعداد پتنت را در حوزه فناوری به ثبت رساند

در سال های اخیر تقریبا همه کمپانی ها به این باور رسیده اند که ثبت اختراع می تواند سرمایه زیادی را روانه جیب شان نماید یا دست کم موجب تضمین آینده بهتر برای آنها شود. البته ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

در سال های اخیر تقریبا همه کمپانی ها به این باور رسیده اند که ثبت اختراع می تواند سرمایه زیادی را روانه جیب شان نماید یا دست کم موجب تضمین آینده بهتر برای آنها شود. البته بدون شک این مساله در مورد همه پتنت ها مصداق ندارد و بیشتر تاکید ما روی برندهای بزرگ و نام های شناخته شده ای است که در حوزه تکنولوژی فعالیت می نمایند.

از جمله می توان به کمپانی های بزرگی همچون سامسونگ و اپل اشاره کرد که در سال های اخیر دائم بر سر اینکه کدامیک اختراعی را زودتر از دیگری به ثبت رسانده، با هم جدال داشته اند و پای یکدیگر را به دادگاه کشیده اند. البته در اغلب مواقع سامسونگ طرف کپی کننده شناخته شده و برای همین هم خسارت های مالی بسیاری را متحمل گشته زیرا باید جریمه تخطی خود از قانون پتنت ها را می پرداخته.

اما گویا این پول دادن ها درس عبرتی برای شرکت کره ای شده و به همین دلیل در دو سال گذشته تقریبا همه ایده ها و اختراعات خود را در وقت مناسب به ثبت رسانده تا از بروز مشکلات مشابه پیشگیری نماید.

همین امر باعث شده تا سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) نام این کمپانی را به عنوان رتبه یک برندهایی که بیشترین پتنت را در سال 2015 به ثبت رسانده اند، اعلام نماید.

خوب است بدانید که شرکت کره ای مورد بحث در سال 2014 میلادی به WIPO پیوست و به گزارش این سازمان، در سال 2015 توانست 1132 اختراع گوناگون را به ثبت برساند. این در حالیست که شرکت های سوآچ و Fonkel که در مقام های دوم و سوم قرار دارند، در سال پیش به ترتیب 532 و 438 پتنت را ثبت کرده اند.

لازم است به این نکته هم اشاره نمائیم که کشور کره جنوبی به صورت کلی از نظر میزان ثبت اختراع در جایگاه چهارم قرار دارد و مقام های اول تا سوم به ترتیب به کشورهای آلمان، سوئیس و فرانسه تعلق گرفته که هرکدام 3453، 3316 و 1317 فایل را در سال گذشته ثبت نموده اند.

از این آمار و ارقام می توان به میزان آینده نگری و بلندپروازی های غول تکنولوژی کره ای پی برد و البته این گزارش نشان می دهد که یک شرکت به وسعت و بزرگی سامسونگ در طول یک سال چه تعداد پتنت می تواند به ثبت برساند.

در آخر هم یادآوری کنیم که کمپانی کره ای مورد بحث فقط در حوزه موبایل فعالیت ندارد و این اختراعات به بخش های دیگر آن همانند لوازم خانگی نیز مربوط می گردند. این را نیز به خاطر داشته باشید که ثبت نمودن پتنت به تنهایی موجب حفاظت افکار و ایده ها نمی شوند اما برای شرکت هایی همانند مایکروسافت و اپل که دائم از همه شکایت می کنند، می تواند یک منبع درآمد جانبی به شمار رود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • BVB
    BVB | ۲۵ فروردین ۱۳۹۵

    ایران چندمه؟

مطالب پیشنهادی