ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چند هکر در ازای دریافت مبلغی، آیفون 5c را برای FBI رمزگشایی کرده اند

واشتنگن پست امروز گزارش می دهد که FBI با کمک چند هکر در خاک ایالات متحده قادر به رمزگشایی از آیفون 5c مورد استفاده در حمله تروریستی شهر سن برناردینو شده است. این منبع خبری اظهار ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

واشتنگن پست امروز گزارش می دهد که FBI با کمک چند هکر در خاک ایالات متحده قادر به رمزگشایی از آیفون 5c مورد استفاده در حمله تروریستی شهر سن برناردینو شده است. این منبع خبری اظهار می کند که FBI در ازای رمزگشایی آیفون 5c، صرفا یک بار، به هکرها مبلغی پرداخت کرده است.

همانگونه که در مطالب قبلی ذکر شده، موبایل مورد بحث به iOS 9 مجهز بوده و این نسخه از سیستم عامل iOS، پس از ده بار تلاش ناموفق برای گشودن آیفون، آن را غیر فعال می کند. گفته شده که تیم هکر از یک ضعف سخت افزاری که در آیفون 5c وجود داشته، بهره گرفته و توانسته علیرغم موارد امنیتی که اپل برای سیستم عاملش در نظر گرفته، از رمز عبور چهار رقمی آیفون گذر کند، بدون اینکه تلفن هوشمند مذکور غیر فعال شود یا اطلاعات آن از دست روند.

گفته می شود که FBI به طور کلی مشکلی برای یافتن رمز ۴ رقمی نداشته اما همان ویژگی غیر فعال کننده آیفون پس از ده تلاش ناموفق بوده که این سازمان را از پیشرفت بازرسی هایش باز داشته. در هر صورت اکنون مشخص شده که گفته ی FBI، مبنی بر ناتوانی اش از رمزگشایی موبایل های جدیدتر، احتمالا صحت داشته. همانگونه که ذکر شد، واشتنگتن پست می گوید که هکرها توسط ضعف سخت افزاری موفق به رمزگشایی آیفون شده اند.

در انتهای ماه میلادی گذشته FBI اعلام کرده بود که توسط کمک های بیرون از همین سازمان، موفق به رمزگشایی از آیفون مورد بحث شده و دیگر نیازی به همکاری اپل ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • s.s.b
    s.s.b | ۲۵ فروردین ۱۳۹۵

    ته قسته معلوم شد اپل میگه 10 برابر اون پولو میدیم هکرایی که هک کردند بگند چه طوری این کارو کردین
    نیازی نیست اپل به اف بی ای التماس کنه چه طور باز کردین

مطالب پیشنهادی