ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اف بی آی از آیفون قاتل سن برناردینو هیچ سرنخی به دست نیاورد

آن همه هیاهو پیرامون باز کردن آیفون 5c تروریستی به نام سید فاروک که عامل کشتار چندین نفر در دسامبر سال گذشته بود، بالاخره سرانجام یافت و اگرچه اپل هیچ کمکی در باز کردن آن ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۰

آن همه هیاهو پیرامون باز کردن آیفون 5c تروریستی به نام سید فاروک که عامل کشتار چندین نفر در دسامبر سال گذشته بود، بالاخره سرانجام یافت و اگرچه اپل هیچ کمکی در باز کردن آن به FBI نکرد اما این سازمان با کمک یک شرکت خارجی توانست آن را هک کند.

نتیجه این هک اما حالا مشخص شده. هیچ سند و مدرکی که به کمک FBI آید در این آیفون وجود نداشت و این جدال چند ماهه کاملا بی ثمر بود. FBI امید داشت تا با هک این آیفون، نام گروه های تروریستی و کسانی که به فاروک در این فاجعه کمک کردند را پیدا کند که متاسفانه چنین نشد.

حتی گفته می شد که شاید FBI از طریق این تلفن بتواند نام تیرانداز سومی که احتمالا در ماجرا شریک بوده را نیز پیدا کند. برخی از حاضرین در صحنه گفته اند که علاوه بر فاروک و همسرش، شخص سومی هم در آن لحظه مشغول تیراندازی به مردم بوده است.

به همین سبب، احتمال اینکه فاروک اطلاعات زیادی درون آیفون خود داشته باشد نیز بسیار بود. چند هفته پیش بود که اف بی آی موفق به هک تلفن بدون کمک اپل شد و درست هفت روز پیش، زمانی که از اپل در مورد اطلاعات به دست آمده پرسیدند، سخنگویان سازمان هیچ نظری ندادند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی