ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا، تاثیر زیکا بر نقص فیزیکی نوزادان را تایید کرد

در ادامه مطالعات پیشین پیرامون خطرات ویروس زیکا برای زنان باردار، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا (CDC) روز گذشته از ایجاد نقص شدید و دائمی آن روی مغز نوزادان خبر داد. تام فرایدن، مدیر این سازمان ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۰:۳۰

در ادامه مطالعات پیشین پیرامون خطرات ویروس زیکا برای زنان باردار، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا (CDC) روز گذشته از ایجاد نقص شدید و دائمی آن روی مغز نوزادان خبر داد.

تام فرایدن، مدیر این سازمان در بیانیه ای اینطور نوشت: «این پژوهش، نقطه عطفی را در دوره شیوع زیکا به حساب می آید. حالا مشخص است که ویروس سبب میکروسفالی می شود.»

با این حال، تحقیقات ادامه می یابد تا تاثیرات بیشتر مورد مطالعه قرار بگیرد و چاره ای برای بهبود سلامتی نوزادان یافت شود. CDC بر اساس چندین و چند پژوهش متنوع این مسئله را تایید کرده و حالا به نتیجه قطعی در این ارتباط رسیده است.

اما زنانی که به زیکا مبتلا شده اند قطعا کودکانی مبتلا به میکروسفالی نخواهند داشت، بلکه در خطر بسیار بالایی قرار می گیرند و شانس داشتن کودکی این چنینی بسیار است.

این سازمان توصیه کرده زنان باردار از مسافرت به کشورهایی که زیکا در آن ها رشد داشته جلوگیری کنند تا در معرض خطر کمتری قرار بگیرند. زیکا در بیش از 40 کشور دیده شده و 30 ایالت آمریکا نیز پشه های ناقل این ویروس را دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی