ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چگونه صدای گجت های اندرویدی را تقویت کنیم؟

اکثر گجت های اندرویدی از سیستم های صوتی ای بهره می گیرند که صدای خروجی را تا حد ممکن تصفیه می نمایند، از ایجاد نویز جلوگیری می کنند و در نهایت کیفیت صدای قابل قبولی به ...

پوریا دانشور
نوشته شده توسط پوریا دانشور | ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ | ۲۰:۰۰

اکثر گجت های اندرویدی از سیستم های صوتی ای بهره می گیرند که صدای خروجی را تا حد ممکن تصفیه می نمایند، از ایجاد نویز جلوگیری می کنند و در نهایت کیفیت صدای قابل قبولی به کاربران ارائه می دهند.

متاسفانه از آن جایی که خروجی صدای دیوایس های اندرویدی یک پورت فیزیکی است، گاهی به علت جمع شدن گرد و خاک در اطراف آن، کیفیت صدا به مرور زمان کاهش می باید. اسمارت فون های ضد آب هم اگر به دفعات داخل آب بیفتند، با انباشته شدن آب در خروجی صدا، کیفیت صوت با مشکلات عدیده ای مواجه می شود.

اگر شما هم با چنین شرایط مواجه شوید، احتمالا از خود خواهید پرسید که چگونه می توان کیفیت صدای دیوایس را بار دیگر به روز های اوجش بازگرداند؟ احتمالا اولین راه حلی که به ذهن تان خواهد رسید، پیراستن خروجی صدا از هرگونه گرد و خاک و آلودگی است. اما اگر امکان تمیز کردن آن را ندارید، اپلیکیشن های نرم افزاری هم کار شما را راه می اندازند.

توصیه ما به شما استفاده از اپ Volume Booster است. در ادامه نحوه استفاده از این اپلیکیشن را توضیح خواهیم داد.

قدم اول:

اپلیکیشن را دانلود، نصب و سپس اجرا کنید.

Volume Booster

Volume Booster

سازنده: Wait What قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: Android حجم: 2.39 مگابایت زبان:

قدم دوم:

پس از اجرای اپلیکیشن، احتمالا با پیام های رفع مسئولیت و توضیحات مربوط به اپلیکیشن مواجه خواهید شد. می توانید با فشردن کلید Ok این پیام ها را رد کنید.

قدم سوم:

در صفحه اصلی اپلیکیشن با اسکرولری مواجه خواهید شد که به واسطه آن قادر خواهید بود درصد کلی صدای دیوایس تان را افزایش یا کاهش دهید. بر حسب سلیقه شخصی و یا نیاز خود کمی با این اسکرولر کار کنید، اگر صدای دیوایس تان بیش از حد پایین است آن را بالا ببرید. فراموش نکنید که برای اطمینان از مطلوب بودن خروجی صدا، به طور مداوم و بعد از هر بار تغییر، کیفیت صدا را تست کنید.

هر با احساس کردید که دست کاری در بلندی صدا موجب پدیدار شدن نویز و یا کاهش کیفیت صدا می شود، بلافاصله اسکرولر را به حالت قبلی برگردانید. بعد از چند سری آزمون و خطا بالاخره به بلندی صدای دلخواه تان خواهید رسید.

می توانید برای آزمودن کیفیت صدا، یک موزیک اجرا کنید و در حین این که موزیک پخش می شود، بلندی صدا را تغییر دهید. این گونه تغییر در کیفیت صدا محسوس تر خواهد بود.

فراموش نکنید که نباید بلندی صدا را از حد مشخصی بالاتر ببرید. بلندی بیش از حد صدا علاوه بر اینکه اسپیکر های دیویس تان را با مشکل روبرو خواهد ساخت، آسیب های غیر قابل جبرانی هم به سیستم شنوایی شما وارد خواهد کرد.

در تنظیمات این برنامه با گزینه های جالبی برای شخصی سازی هرچه بیشتر مواجه خواهید شد.

گزینه non-uniform Boost موجب خواهد شد که وضوح صدا به طرز قابل توجهی افزایش یابد و آسیب کمتری به اسپیکر ها وارد شود.

Maxixum allowed Boost حداکثر درصدی است که می توان بلندی صدای دیوایس را افزایش داد. این درصد معمولا روی 40 تنظیم شده اما می توان به آن هر مقدار دلخواهی بین 0 تا 100 داد. اما همان طور که گفتیم، باید دقت کنید که برای جلوگیری از وارد شدن آسیب های جدی به سیستم شنوایی، باید از بیش از حد افزایش دادن بلندی صدا خودداری کنید.

اگر راه کار های دیگری برای افزایش بلندی یا کیفیت صدای گجت های اندرویدی می شناسید، آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • محمد
    محمد | ۲۷ فروردین ۱۳۹۵

    ببخشید ، فک کنم اشتباه این اپو معرفی کردین ، اضلا این چیزایی ک نوشتین نداره ، فقط یه دکمه boost اون وسط داره ک کاریم نمیکنه

مطالب پیشنهادی