ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی GoPro یکی از طراحان صنعتی کار آزموده اپل را به استخدام خود درآورده است

وبسایت «The Information» در خبری آورده که شرکت GoPro، «دنی کاستر» (Danny Coster)، یکی از اعضای اصلی تیم طراحی صنعتی اپل را به استخدام خود درآورده است. آقای کاستر بناست تا عهده دار سِمَت معاون ارشد ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۰

وبسایت «The Information» در خبری آورده که شرکت GoPro، «دنی کاستر» (Danny Coster)، یکی از اعضای اصلی تیم طراحی صنعتی اپل را به استخدام خود درآورده است. آقای کاستر بناست تا عهده دار سِمَت معاون ارشد واحد طراحی در کمپانی مذکور شود و یک گروه جدید مربوطه را در این مجموعه پایه ریزی نماید.

کاستر به یقین به اندازه ی «جانی آیو» شناخته شده نیست، ولی سایت پیش تر اشاره شده در مطلب مرتبط خود نوشته که او از اوایل دهه نود در کمپانی ساکن کوپرتینو حضور داشته و نقشی کلیدی را در طراحی محصولاتی همچون آیفون ایفا نموده.

ناگفته نماند که اپل در استخدام طراحان صنعتی اش وسواس بسیاری دارد و آنها را از فیلترهای متعددی رد می کند، لذا افرادی که برای چنین رده ی شغلی انتخاب می شوند عموماً نخبه بوده و به شدت کار بلد هستند.

بد نیست یادآور شویم GoPro در سال ۲۰۱۴ ایامی به شدت موفق را پشت سر گذاشت، ولی یک سال بعد یعنی در ۲۰۱۵ روزگار به کامش نبود و کاربران آنطوری که باید و شاید محصولات اش را خریداری نمی کردند؛ بر حسب همین موضوع در سه ماهه چهارم سال مالی گذشته آنها شاهد کاهش درآمدی چشم گیر بودند و حتی برآیند خود برای عایدی ۲۰۱۶ را صد میلیون دلار کاهش دادند و ۷ درصد از پرسنل شان را نیز تعدیل کردند.

نیک وودمن، مدیر عامل شرکت مورد بحث، مرتباً‌ تلاش داشته بگوید ناکامی های اخیر به خاطر عدم توجه به توسعه ی ابزارهای نرم افزاری برای سخت افزارهای تولیدی شان بوده است. او می گوید دوربین های برند متبوع اش فیلم برداری را به شدت آسان کرده اند، ولی کاربران هنگام ویرایش خروجی نهایی، اپلیکیشن های مناسبی در اختیار ندارند و گویی که "در جنگلی تاریکی" رها شده باشند.

وی تا به حال و به دفعات متوالی خاطر نشان ساخته که به تولید نرم افزارهای مناسب برای ویرایش سریع و حتی خودکار خروجی تهیه شده توسط دوربین های GoPro متعهد هستند و در همین راستا تا به اکنون دو شرکت دارای اپ های کاربردی تدوین اتوماتیک ویدئو را نیز خریداری کرده اند.

البته از همه ی این موارد که گذر کنیم شاید عمده ترین و اصلی ترین مشکل GoPro این است که از پائیز ۲۰۱۴ و پس از عرضه ی Hero 4 Black و Silver محصول جدید و خاص دیگری را راهی بازار نساخته. در ۲۰۱۵ مهم ترین محصولی که از جانب این شرکت ارائه شد Hero 4 Session بود که علیرغم نقدهای مثبت نیاز تازه ای را پاسخ نمی گفت و نتوانست فروش چشم گیری را به ارمغان آورد.

موفق ترین تولید کننده دوربین های اکشن در جهان، در بیانیه خبری خود گفته است از این پس آقای کاستر بر تمامی جوانب طراحی محصولات نرم افزاری و سخت افزاری این شرکت نظارت خواهد داشت و به یقین دیر یا زود شاهد عرضه ی اکشن کم پرچمدار شان یا همان Hero 5 خواهیم بود که تحت نظر وی پیاده سازی گشته است.

GoPro مدتیست که به تولید دوربین های ۳۶۰ درجه نیز تمایل نشان داده و پیش بینی می شود در آینده ای نزدیک پهپاد شان هم وارد بازار گردد و قشر تازه ای از کاربران را جذب خود نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی