ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ بیشترین میزان پنل های AMOLED را در بازار می فروشد

شرکت تحلیلی IHS به تازگی گزارشی را منتشر کرده و در آن وضعیت بازار نمایشگرهای کوچک و متوسط را در سال 2015 میلادی به تصویر کشیده است. طبق این گزارش با وجود آنکه درآمدهای سال به سال ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۱:۳۰

شرکت تحلیلی IHS به تازگی گزارشی را منتشر کرده و در آن وضعیت بازار نمایشگرهای کوچک و متوسط را در سال 2015 میلادی به تصویر کشیده است. طبق این گزارش با وجود آنکه درآمدهای سال به سال این حوزه تنها 4 درصد رشد داشته، تغییر محسوسی در این بازار رخ داده که در ادامه به سمع و نظرتان می رسانیم.

براساس این گزارش، افزایش نیاز به نمایشگرهای کوچک و با رزلوشن بالا باعث شد که بسیاری از تولیدکنندگان به ساخت انواع AMOLED روی بیاورند که این مساله رشد سال به سال 54 درصدی را برای پنل های یاد شده به ارمغان آورد.

نمایشگرهای ال سی دی LTPS TFT LCD نیز رشدی 10 درصدی را در سال قبل تجربه کردند و این در حالی است که پنل های ال سی دی Si TFT با افت فروش 10 درصدی مواجه بودند.

اما آنطور که آمار و ارقام نشان می دهند سامسونگ در زمینه فروش پنل های نمایشگر 9 اینچی و کوچک تر پیشتاز است و 23 درصد از کل درآمدهای این بخش به جیب شرکت یاد شده می رود. بعد از سامسونگ، Japan Display قرار دارد که با اختصاص 16 درصد از کل درآمدهای ثبت شده جایگاه دوم را در اختیار دارد و پس از آن LG Display و شارپ هستند که با اختصاص سهم 13 و 10 درصدی جایگاه های چهارم و پنجم جدول را در اختیار دارند.

البته لازم است یادآور شویم که بخش اعظمی از موفقیت واحد نمایشگر سامسونگ به تلفن های هوشمند گلکسی اس 7 و اس 7 اج مربوط می شود. از طرفی خبر رسیده که شمار زیادی از تولید کنندگان چینی تلاش دارند تولید پنل های مورد نیاز خود را به سامسونگ واگذار نمایند چراکه کیفیت و رنگ های پرطراوت این پنل ها طرفداران زیادی دارد.

این روند نسبت به دو سال قبل که واحد نمایشگر سامسونگ برای فروش پنل های تولیدی اش با مشکل روبرو بود، تغییرات قابل ملاحظه ای را نشان می دهد. چندی پیش هم گزارش رسید که اپل 100 میلیون پنل 5.5 اینچی AMOLED را به سامسونگ سفارش داده است که اگر صحت داشته باشد، کمپانی کره ای مورد بحث ظرف چند سال آتی صدرنشین بازار نمایشگر اسمارت فون خواهد شد.

small-medium-display-chart-IHS2 (1)

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی