ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هواپیمای خورشیدی «سولار ایمپالس 2» تعمیر شده و آماده ادامه سفر به دور دنیاست

تیم Solar Impulse 2 بالاخره آمادگی ادامه سفر به دور دنیا با هواپیمای خورشیدی خود را پیدا نمود. سولار ایمپالس پروژه هواپیمای دوربرد با انرژی خورشیدی است که برای گردش به دور زمین مورد استفاده ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ | ۰۱:۰۰

تیم Solar Impulse 2 بالاخره آمادگی ادامه سفر به دور دنیا با هواپیمای خورشیدی خود را پیدا نمود. سولار ایمپالس پروژه هواپیمای دوربرد با انرژی خورشیدی است که برای گردش به دور زمین مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی از خلبان های این هواپیما یعنی «آندره بورشبرگ» تقریبا یک سال پیش گردش به دور زمین را آغاز نموده و خود و هواپیمایش رکورد طولانی ترین پرواز تک نفری را به ثبت رسانده اند که از «ناگویا» در ژاپن آغاز شده و در عرض چهار روز و 21 ساعت و 51 دقیقه به هاوایی رسیده اند. اما همین سفر بی توقف موجب شده تا باتری این وسیله نقلیه بیش از حد داغ کرده و از کار بیفتد.

پس از سپری نمودن زمستان در فرودگاه Kalaeloa، تیم سولار ایمپالس توانست هواپیما را تعمیر نماید و برای اطمینان از سلامت کامل آن، 13 پرواز تستی را نیز در هاوایی به انجام رساند. همچنین برای دیگر خلبان ها نیز چند دوره آموزشی پرواز در ارتفاعات زیاد نیز توسط «برتراند پیکارد» و «بورشبرگ» برگزار شد.

در حال حاضر، این خلبان ها و هواپیمای تحت انرژی خورشیدی آنها آماده ادامه گردش به دور زمین و طی نمودن اقیانوس هاست. خروج هواپیما از هاوایی توسط خلبان «پیکارد» صورت می گیرد و مقاصد آن نیز سن فرانسیسکو، لس آنجلس و ونکوور هستند.

پیکارد، مدیر پروژه «سولار ایمپالس» در این رابطه اظهار داشته: «هدف اصلی از این ماجراجوئی ثابت کردن این باور است که با انرژی های پاک و تکنولوژی های دوستدار محیط زیست نیز می توان به غیرممکن ها دست پیدا نمود. امیدواریم این طرح به بقیه انسان ها این شهامت را بدهد تا راهکارهای مناسب و سبز برای زندگی در روی زمین و تامین انرژی های برقی، گرمایشی، سرمایشی و ... را پیدا نمایند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی