ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جلسه مدیران ارشد گوگل و اوراکل برای کسب توافق در پشت درب های بسته، ناموفق بود

ناتوانی گوگل و اوراکل برای دستیابی به یک توافق دوطرفه همچنان ادامه دارد. گزارش ها حاکی از آن هستند که «ساندار پیچای»، مدیر عامل گوگل روز جمعه با مدیر عامل اوراکل دیدار داشته و در ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

ناتوانی گوگل و اوراکل برای دستیابی به یک توافق دوطرفه همچنان ادامه دارد. گزارش ها حاکی از آن هستند که «ساندار پیچای»، مدیر عامل گوگل روز جمعه با مدیر عامل اوراکل دیدار داشته و در این جلسه، جمعی دیگر از مدیران ارشد هر دو کمپانی هم حضور داشته اند.

این دیدار شش ساعته در روز جمعه صورت گرفته و هدف آن، حل مشکلات حقوقی میان این دو شرکت بوده که از سال ۲۰۱۲ تا کنون ادامه دارند. اوراکل در این میان باور دارد که گوگل، به علت استفاده از جاوا در اندروید، به این شرکت ۸ میلیارد دلار بدهکار است اما مدیران ارشد شرکت ساکن مانیتن ویو، قطعاً‌ با رقم یاد شده مخالف هستند.

حالا و پس از مشخص شدن این موضوع که دو شرکت نمی توانند با هم به شکل خصوصی به توافق برسند، باید در انتظار دادگاه بعدی آنها در ماه مه، و ادامه مجادلات حقوقی بود.

سپس هیئت منصفه تصمیم خواهد گرفت که آیا گوگل برای استفاده ی رایگان از بخش هایی از جاوا در اندروید، به اوراکل بدهکار است یا خیر. از سوی دیگر پیش از این در خبرها آمده بود که گوگل تصمیم ندارد در اندروید N از APIهای اختصاصی اوراکل برای جاوا بهره گیرد. باید دید در ادامه سرنوشت این پرونده به کجا خواهد کشید، هر چند که به نظر می رسد گوگل در نهایت موظف به پرداخت چند میلیارد دلار به اوراکل خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • abbasalim
    abbasalim | ۲۹ فروردین ۱۳۹۵

    گوگل هم خیلی زرنگه خوب .اوراکل راست میگه دیگه
    البته اگل از openJDK استفاده میکرد اینقدر هم براش هزینه نداشت. والا .

    • abbasalim
      abbasalim | ۲۹ فروردین ۱۳۹۵

      چرا همش
      دیدگاه شما باید توسط ادمین تایید شود !
      واسه من میاد. من که هیچ کامنت بدی نذاشتم تا حالا

مطالب پیشنهادی