ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل: پردازنده های «Apollo Lake» باعث باریک و ارزان تر شدن کامپیوترهای شخصی می شوند

پردازنده های اتم اینتل، اگرچه عملکرد قابل قبولی دارند اما قیمت آنها بالاست و در دستگاه های مرغوب و باریک اندام مورد استفاده قرار می گیرند. اکنون ولی اینتل در مورد نسل «Apollo Lake» از ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

پردازنده های اتم اینتل، اگرچه عملکرد قابل قبولی دارند اما قیمت آنها بالاست و در دستگاه های مرغوب و باریک اندام مورد استفاده قرار می گیرند. اکنون ولی اینتل در مورد نسل «Apollo Lake» از پردازنده های خود اطلاعاتی را منتشر کرده که حاوی خبرهای جذابی است.

اینتل می گوید که در نسل آتی پردازنده های Apollo Lake، توجه ویژه ای به بخش اقتصادی و پردازنده های با قیمت پایین شده است. در این میان، شرکت سازنده اطلاع می دهد که جدا از کوچک تر شدن پردازنده ها، مصرف انرژی کاهش یافته و بازده آنها بالاتر رفته است.

به همین ترتیب سازندگانی که قصد دارند محصولاتی با اندازه باریک و قیمت مناسب تولید کنند، می توانند از چیپ های Apollo Lake بهره گرفته و ضخامت دستگاه شان را کاهش دهند. این در حالیست که شرکت های سخت افزاری همچنین می توانند از باتری های کوچکتری بهره گیرند، بدون اینکه عمر باتری لپ تاپ کاهش پیدا کند.

اینتل اطلاع می دهد که پردازنده های جدید بین ۵ الی ۷ دلار نسبت به نمونه های قبلی خود ارزان تر هستند و بر همین اساس، سازنده می تواند به سراغ استفاده از مقدار RAM بیشتر رفته یا نمایشگر بهتری را در محصول خود قرار دهد، بدون اینکه نیاز به پرداخت هزینه اضافه تر از سال های گذشته داشته باشد.

شرکت اینتل البته بیشتر تمرکز خود را بر روی کاهش اندازه و پایین آوردن قیمت برای سازندگان قرار داد در حالی که باید اشاره کرد که چیپ های Apollo Lake، قرار است از همان پردازشگرهای گرافیکی بهره گیرند که اکنون در «اسکای لیک» مورد استفاده هستند.

اینتل هنوز سرعت کلاک این چیپ ها، قیمت و البته اطلاعات فنی دیگری را بیان نکرده است. خبری که از سوی شرکت مورد بحث اعلام شده، بیشتر باب میل افرادی است که مایل به داشتن کامپیوتری باریک و ارزان در آینده هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی