ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تصاویری کمتر دیده شده از سیستم متروی پیونگ یانگ در کره شمالی [تماشا کنید]

دریافت اطلاعات در مورد هرآنچه که در خاک کره شمالی قرار دارد کاری بس دشوار است و سیستم متروی پیونگ یانگ یکی از مواردی است که تدابیر شدید امنیتی در موردش اعمال می شوند و تابحال ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۶:۱۵

دریافت اطلاعات در مورد هرآنچه که در خاک کره شمالی قرار دارد کاری بس دشوار است و سیستم متروی پیونگ یانگ یکی از مواردی است که تدابیر شدید امنیتی در موردش اعمال می شوند و تابحال کمتر تصویر و اطلاعاتی از آن به بیرون درز کرده.

به تازگی اما عکاسی که از این کشور دیدن کرده تعدادی عکس و ویدئو را از قطار زیرزمینی پیونگ یانگ ضبط کرده که وجود آن را ثابت می کند.

الیوت دیویس یکی از اعضای نخستین گروه گردشگران خارجی بود که موفق شد از کل این سیستم حمل و نقل در داخل کره شمالی دیدن کند. قبلا خارجی ها می توانستند نهایتا دو ایستگاه متروی پایتخت این کشور را ببینند و به همین خاطر چنین تصوری را در ذهن بسیاری به وجود آورد که ایده وجود مترو در پیونگ یانگ کاملا ساختگی است.

ایستگاه متروی پیونگ یانگ در برگیرنده دو خط و 16 ایستگاه است که همگی در زیر زمین مدفون شده اند. این سیستم عنوان عمیق ترین (از سطح زمین) شبکه قطار زیرزمینی دنیا را هم در اختیار دارد و برخی بخش های آن 110 متر در زیر زمین احداث شده اند. البته متروی سنت پترزبورگ نیز با احتساب میانگین فاصله ایستگاه هایش از سطح زمین ظاهرا یکی از عمیق ترین موارد ساخته شده در دنیاست.

همین فاصله زیاد باعث شده که حرکت مسافران با پله برقی از سطح به زیر زمین، زمان زیادی طول بکشد که خوشبختانه در این حین حوصله شان سر نمی رود زیرا موزیک های حماسی و ملی در تمام مدت با صدای بلند از بلندگوهای سالن پخش می شود.

m2zmbxrpuwqz4dektsmv

این ایستگاه ها اما یک کاربرد دیگر هم دارند و به نحوی ساخته شده اند که نقش پناهگاه در زمان بمباران های هوایی را هم ایفا کنند. نکته دیگر اینکه ایستگاه ها خالی از جاذبه های بصری و تجملات هم نیستند و برخی از آنها (به خصوص جدیدترینشان) مملو از نقاشی های دیواری هستند که خانواده های شاد و مزارع مملو از محصول را به تصویر می کشند.

lviviwfawa0iozezgvqx

sngj1jvkad3majalmjge

خود قطارها هم مدت ها قبل از آلمان شرقی به اینجا آورده شده اند و طبق برخی گزارشات آثار گرافیتی مربوط به آن منطقه روی بدنه برخی از آنها مشهود بوده که البته این اواخر برداشته شده است.

لازم است اضافه نماییم که عکس های ارائه شده توسط دیویس بیشتر از این موارد هستند و تصویری کامل تر از سیستم متروی پیونگ یانگ را به تصویر می کشند.

m8ibt2tsvtgfdxaao271

zj6ipszlagg33xgimzbg

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • Alireza Soleymaniha
    Alireza Soleymaniha | ۳۱ فروردین ۱۳۹۵

    http://www.earthnutshell.com/stopping-all-stations-the-pyongyang-metro/
    لینک کامل عکس ها

  • vahid
    vahid | ۳۰ فروردین ۱۳۹۵

    اگه وضع کشور به همین منوال پیش بره بزودی دقیقا میشیم کره شمالی دوم و به عینه میبینی

  • Dexter
    Dexter | ۳۰ فروردین ۱۳۹۵

    با این مجسمه ها و سرود های حماسی و این جور چیزا ی لحظه یار رمان 1984 افتادم...

  • منصور
    منصور | ۳۰ فروردین ۱۳۹۵

    سلام
    از اونجایی که دیجیاتو اصلا سابقه خوبی در پاسخ به ایمیل‌ها نداره، مجبورم سوالی رو که باید توی ایمیل می‌پرسیدم اینجا بیان کنم.

    میشه بدونم علت استفاده از آپارات چیه؟ وب‌سایتی که ویدیوهای با کیفیت پایین (بخاطر محدودیت حجم) رو فقط با فلش‌پلیر میشه توش دید، آیا مناسب یک وب‌سایت تکنولوژیه؟ وب‌سایتی که ادعاش زندگی با تکنولوژیه؟ نمی‌تونم درک کنم چرا من نوعی فقط بخاطر یک وب‌سایت باید از تکنولوژی‌یی استفاده کنم که حتی شرکت سازنده‌ش هم شمارش معکوس رو برای مرگش شروع کرده و کم‌کم داره به پشتیبانی ازش توی پلتفرم‌های مختلف پایان میده.
    پارسال به مسئولین آپارات هم ایمیل زدم بابت این موضوع که من بخاطر نداشتن آدوبی فلش‌پلیر نمی‌تونم ویدیوهای شمارو ببینم در حالیکه اغلب وب‌سایت‌های دیگه الان به html5 مهاجرت کردن اما دریغ از یک پاسخ.
    و صدالبته بنده تنها کاربری نیستم که نمیخواد فلش‌پلیر نصب کنه. دور و بر من اغلب کسانی که می‌بینم، قید این وب‌سایت رو بخاطر همین یک مورد زدند.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی