ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی: کارخانه Kumamoto عموما برای دوربین های دیجیتال قطعه تولید می کرده است

اگر خاطرتان باشد چندی پیش در خبرها خواندید که به خاطر وقوع زمین لرزه شدید در جنوب ژاپن کارخانه تولید حسگر تصویر این شرکت واقع در Kumamoto برای مدتی نامعلوم فعالیت هایش را به حال تعلیق ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ | ۲۰:۱۵

اگر خاطرتان باشد چندی پیش در خبرها خواندید که به خاطر وقوع زمین لرزه شدید در جنوب ژاپن کارخانه تولید حسگر تصویر این شرکت واقع در Kumamoto برای مدتی نامعلوم فعالیت هایش را به حال تعلیق در می آورد و در نتیجه احتمال می رود شرکت هایی نظیر اپل که حسگرهای مورد نیازشان را از این شرکت تامین می کنند برای ارائه محصولات خود (مثلا آیفون) با مشکل روبرو شوند.

حالا اما این شرکت خبر داده که آن کارخانه تعطیل شده عمدتا برای دوربین های دیجیتالی حسگر تولید می کرده. کارخانه دیگر متعلق به این شرکت در Nagasaki که روز یکشنبه فرایندهای تولیدی اش را به صورت کامل از سر گرفت، اصلی ترین تاسیسات آن برای تولید حسگر تصویر اسمارت فون ها به شمار می رود. در هر حال سونی اعلام کرده که هنوز جدول زمانی مشخصی را برای از سر گیری فعالیت های کارخانه Kumamoto تدوین نکرده است.

همانطور که در ابتدای این مطلب اشاره شد، پیشتر بیم آن می رفت که در نتیجه تعطیلی این کارخانه در ژاپن تولید آیفون های اپل از جمله جدیدترین نسخه آن تحت تاثیر قرار گیرد.

اما حالا Hiroyuki Shimizu تحلیلگر ارشد شرکت گارتنر اعلام نموده که تاثیر تعلیق فعالیت های Kumamoto روی اپل در حداقل میزان ممکن خواهد بود. لازم است اشاره نماییم که سونی 45 درصد از بازار حسگرهای تصویری نیمه رسانای فلز -اکسید یا همان CMOS را در اختیار دارد؛ این حسگرها در واقع نوعی مدار یکپارچه هستند که نور را به سیگنال های الکتریکی بدل می کنند.

به دنبال وقوع زلزله و وارد آمدن آسیب به برخی از کارخانجات این شرکت، ارزش سهام آن امروز 6.8 درصد کاهش داشت. لازم به توضیح است که زلزله اخیر در ژاپن دست کم 42 کشته بر جای گذاشت و به تعطیلی بسیاری از کارخانجات تولیدی در این کشور انجامید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • سوتابایت
    سوتابایت | ۳۰ فروردین ۱۳۹۵

    خطر عمده ایی از بیخ گوش اپل گذشته! جایگرینی دوباره این زنجیره میلیاردی هزینه برمی داشته هم برای اپل و هم سونی!? ?

مطالب پیشنهادی