ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بالغ بر 75 هزار وبسایت ظرف یکسال هدف حمله قرار گرفتند

گوگل و دانشگاه برکلی اخیرا تحقیق مشترکی را انجام داده اند که براساس نتایج آن، 760935 وبسایت در سرتاسر دنیا ظرف یک سال گذشته تضعیف شده اند. در این تحقیق اثربخشی طرح هشدارهای مرور امن ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰

گوگل و دانشگاه برکلی اخیرا تحقیق مشترکی را انجام داده اند که براساس نتایج آن، 760935 وبسایت در سرتاسر دنیا ظرف یک سال گذشته تضعیف شده اند.

در این تحقیق اثربخشی طرح هشدارهای مرور امن گوگل مورد بررسی قرار گرفت و هدف از آن آگاه سازی وب ادمین ها نسبت به نقض احتمالی امنیت وبسایت هایشان و استفاده از نشانی ها یا URLهای خطرناک در آنها بود.

این داده های تحلیلی که به جولای 2014 تا ژوئن 2015 مربوط می شوند، نشان می دهند که ارتباطات مستمر مدیران وبسایت ها با وبمسترها خطرات احتمالی یاد شده را تا 50 درصد کاهش می دهد.

علاوه بر این، مطالعه انجام شده نشان می دهد که ارسال اعلان برای ادمین ها می تواند مدت زمان آلودگی یک وبسایت را هم دست کم تا 62 درصد کاهش دهد. این محققین همچنین توانایی فنی وبمسترها را در مدیریت این شکاف های امنیتی اندازه گرفتند.

براساس یافته های آنها، 80 درصد از مدیران وبسایت ها موفق شدند بعد از نخستین تلاش خود، محتوای مخرب را از داخل آنها حذف نمایند و از این میزان تنها 12 درصدشان 30 روز بعد از برطرف کردن باگ، قربانی این حملات شدند.

این گزراش همچنین نشان می دهد که بالغ بر یک سوم وبسایت های تضعیف شده ای که گوگل موفق به شناسایی شان شده است به زبان های انگلیسی، چینی، آلمانی، ژاپنی و روسی بوده اند.

Screen-Shot-2016-04-19-at-11.56.03 (1)

همانطور که در ادامه می بینید، وردپرس در صدر پرخطرترین وبسایت هاست و تقریبا نیمی از حملات علیه سایت های مبتی بر آن صورت گرفته است. اما با در نظر داشتن آنکه این سیستم محبوب مدیریت محتوا هم اکنون بیش از یک چهارم تمامی وبسایت های شبکه جهانی را شامل می شود، چنین رقمی شاید زیاد هم قابل توجه نباشد.

Screen-Shot-2016-04-19-at-11.56.08

در حال حاضر گوگل بالغ بر 22 هزار سیستم خودکار یا حدود چهل درصد از تمامی شبکه های فعال را تحت نظارت خود دارد. این را هم باید اضافه نماییم که انجام چنین تحقیقی همراستا با تلاش های این شرکت برای ایمن تر نمودن هرچه بیشتر وب و جذب وبمسترها به برنامه هشدارهای مرور امن آن صورت می گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی