ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توسط یک هدست واقعیت مجازی و اپلیکیشن Virtual Desktop، از مانیتور بی نیاز شوید

مانیتورها راه بسیار زیادی را طی کرده اند تا به نقطه کنونی رسیده اند. در ابتدای کار، به شکلی یکپارچه در کامپیوترها حضور داشتند و سپس از آن شده و خود را با نام CRT ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

مانیتورها راه بسیار زیادی را طی کرده اند تا به نقطه کنونی رسیده اند. در ابتدای کار، به شکلی یکپارچه در کامپیوترها حضور داشتند و سپس از آن شده و خود را با نام CRT به ما معرفی کردند. حالا ولی چند نسل جلوتر هستیم و نمایشگرهای تخت با پنل های مختلف در دسترس کاربران قرار دارند. اما چه می شود اگر به طور کلی، به مرحله ای از تکنولوژی برسیم که اصلا نیازی به داشتن مانیتوری بر روی میز خود نداشته باشیم؟

خبر خوب این است که اکنون دقیقا وارد چنین مرحله ای شده ایم و می توانیم با استفاده از یک هدست واقعیت مجازی آکیلس ریفت یا HTC Vive، و یک اپلیکیشن ۱۵ دلاری به نام Virtual Desktop، تجربه ای کامل از یک کامپیوتر ویندوزی را به شکل مجازی و البته ۳۶۰ درجه داشته باشیم. تصور کنید در یک سالن بزرگ نشسته اید و نمایشگری گسترده در برابرتان، دسکتاپ کامپیوتر را به شما نمایش می دهد. می توانید به جای این سالن، محیط های زنده تر دیگری را هم انتخاب کرده و از حضور در آنها لذت ببرید.

Virtual+Desktop+3-w1000

زمانی که یکی از هدست های مجازی را بر روی سر گذاشتید، می توانید اندازه نمایشگر دسکتاپ خود، و فاصله تان با آن را مشخص کنید. می توانید بخواهید که از یک نمایشگر ۶۰ اینچی، حدود دو متر فاصله داشته باشید.

بیشتر از هر مورد دیگری، Virtual Desktop زمانی تاثیر گذار می شود که بخواهید با آن به سراغ دیدن فیلم سینمایی بروید؛ در این حالت قادر هستید نمایشگرهای بزرگتری در برابر خود انتخاب کنید و به همین صورت، تجربه زیباتری از تماشای یک فیلم را برای خود مهیا نمایید. البته مشخصا نمی توانید نهایت کیفیت یک فیلم 1080p را ببینید، چرا که هم آکیلس ریفت و هم Vive، نمایشگرهایی محدود به رزولوشن ۱۲۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل دارند.

از سوی دیگر امکان تماشای تصاویر و ویدیوهای ۳۶۰ درجه هم مهیاست. به سادگی می توانید به یوتوب رفته و شروع به تماشای ویدیوی های ۳۶۰ درجه کرده و خود را در میان آنها بیابید.

Virtual+Desktop+2-w1000

بزرگترین مشکل اپلیکیشن Virtual Desktop این است که شما یک هدست واقعیت مجازی بر سر دارید، اما همچنان باید با ماوس و کیبورد به تعامل با سیستم ویندوزی خود بپردازید. در چنین شرایطی، مشخصا تایپ کردن یک ایمیل کار دشواری خواهد بود، چرا که قادر به دیدن کیبورد خود نیستید و این موضوع برای افرادی که زیاد با تایپ کردن سر و کار ندارند، مشکل ساز می شود. زمانی هم که شروع به تایپ می کنید، مشخصا پس از چند لحظه به جای کلیدها عادت می نمایید اما این مشکل در زمانی که صرفا می خواهید یک آدرس وب را وارد کنید، بیشتر خودش را نشان می دهد.

مشخصا اپلیکیشن هایی نظیر Virtual Desktop، هنوز در حد و اندازه ای نیستند که بتوانند کاربران حرفه ای را راضی به دست کشیدن از مانیتورهای دوگانه خود کنند، اما در آینده پیشرفت های بیشتری از آنها انتظار می رود و باید دید چه زمانی قادر هستند علاقه عمومی افراد را به داشتن یک مانیتور بر روی میز، کاهش دهند. در ویدیوی پایین می توانید توضیحات جامع تری را در رابطه با اپلیکیشن مورد بحث از زبان سازنده اش بشنوید و دموهای آن را مشاهده کنید.


>
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۳۱ فروردین ۱۳۹۵

    ای کاش اپلیکیشن مشابهی برای گوگل کاردبورد هم ساخته میشد. قطعا موبایل های پرچمدار از پس پردازش چنین کارهایی بر میان...

مطالب پیشنهادی