ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با «CoWatch» آشنا شوید؛ ساعت هوشمندی مجهز به «الکسا»، دستیار مجازی آمازون

پلتفرم اندروید Wear که گوگل آن را برای گجت های پوشیدنی، از جمله ساعت های هوشمند توسعه داده، به دستیار مجازی Google Now مجهز شده. اپل واچ هم البته Siri را دارد اما در این ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۰:۱۵

پلتفرم اندروید Wear که گوگل آن را برای گجت های پوشیدنی، از جمله ساعت های هوشمند توسعه داده، به دستیار مجازی Google Now مجهز شده. اپل واچ هم البته Siri را دارد اما در این میان، علیرغم اینکه آمازون یک دستیار مجازی بسیار پویا به نام الکسا توسعه داده، هنوز هیچ ساعت هوشمندی ندارد تا از دستیار مجازی به شدت بهینه خود در آن بهره گیرد.

حال یک پروژه جمع سپاری (جذب سرمایه عمومی) به وب سایت «Indiegogo» وارد شده و دقیقا تصمیم دارد همین کار را انجام دهد. به کلامی ساده تر، این تیم می خواهند با جذب سرمایه کاربرانی که به آنها اعتماد می کنند، ساعت هوشمندی بسازد که از دستیار مجازی الکسا برخوردار است.

الکسا دستیار دیجیتالی آمازون است که بر بستر رایانش ابری و با سرعتی فوق العاده بالاتر نسبت به رقبای کنونی خود کار می کند و آمازون برای اولین بار در «اکو» از آن پرده برداشت (داستان پشت پرده توسعه‌ی اکو و الکسا در آمازون را از دست ندهید).

CoWatch به شما اجازه خواهد تا از الکسا، در مورد ترافیک تا محل کارتان بپرسید، دستگاه هایی که با بلوتوث به آنها متصل شده اید را کنترل کنید، تاکسی بگیرید، نوتیفیکیشن های خود را دریافت کرده و به آنها پاسخ دهید. خود ساعت اما از سیستم عاملی سفارشی استفاده می کند که «Cronologics OS» که از سوی تیمی توسعه یافته که خودشان کارمندان گوگل و بخش اندروید بوده اند. با نگاهی به ویدیوی پایین، می توان گفت در کنار شباهت این سیستم عامل به اندروید ور، کاربر قابلیت سفارشی سازی بخش های مختلفی از آن را نیز دارد.


>

اما بیایید کمی هم به سخت افزار CoWatch بپردازیم، که البته تفاوت چشمگیری با سایر اسمارت واچ های حاضر در بازار ندارد. این گجت پوشیدنی از پردازنده ای دو هسته ای با فرکانس کاری ۱.۲ گیگاهرتز استفاده می کند و به یک گیگابایت رم و هشت گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده. نوع پنل نمایشگر آن هم Super AMOLED است و رزولوشنی معادل ۴۰۰ در ۴۰۰ پیکسل دارد.

Screenshot-93-1600x900-w1000

سنسورهای بکار رفته در CoWatch، عبارت هستند از شتاب‌سنج، سنسور پایش ضربان قلب و یک لرزاننده (موتور ویبره - برای نوتیفیکیشن ها). کاربران موبایل های مبتنی بر اندروید و iOS می توانند از محصول مورد بحث استفاده کرده و آن را با تلفن همراه خود هماهنگ کنند.

اگر حالا در پروژه توسعه و تولید انبوه این ساعت مشارکت کنید، می توانید با پرداخت ۱۵۹ دلار صاحب یک CoWatch شوید. تیم سازنده خبر می دهد که در ماه ژوئن، همین ساعت هوشمند را به دست خریداران خواهد رساند. پس از این تاریخ، کاربران قادر هستند با پرداخت ۲۷۹ دلار آن را دریافت کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Metal
    Metal | ۳۱ فروردین ۱۳۹۵

    اين هم عكس و مشخصات ساعت در منبع

  • Metal
    Metal | ۳۱ فروردین ۱۳۹۵

    فقط محض اطلاع
    اسپورت واچ اپل = ٢٩٩ دلار
    سخت افزار :
    نمايشگر بسيار با كيفيت P-OLED
    چيپ بسيار قدرتمند روي ساعت كه قويترين است براي ساعت هوشمند
    ارگونومي فوق العاده عالي
    بندهاي مختلف
    تعويض بندها براحتي در چند ثانيه
    سنسور ضربان سنج بسيار دقيق پزشكي
    فورس تاچ
    موتور لرزاننده با لرزشهاي مختلف
    تازه اينها سخت افزار بودند
    وقت بشود نرم افزار هم ميگم

  • عـــامـر
    عـــامـر | ۳۱ فروردین ۱۳۹۵

    اگر اینکارای که گفته شده رو واقعا انجام بده میشه گفت دنیای ساعتای هوشمند رو وارد مرحله جدید میکنه

    • Metal
      Metal | ۳۱ فروردین ۱۳۹۵

      دقيقا چه چيز اضافه تري نسبت به ساعت اپل دارد ؟!
      ٣ نمره

مطالب پیشنهادی