ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ در حال ساخت دوربینی 18 الی 24 مگاپیکسلی با سنسوری 1/1.7 میکرونی است

سامسونگ طی چند سال اخیر دوربین پرچمداران خود را به حد قابل توجهی ارتقا داده و موبایل های گلکسی اس 7، اس 7 اج، نوت 5 و اس 6 هرکدام از برترین دوربین های زمان ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۵:۴۵

سامسونگ طی چند سال اخیر دوربین پرچمداران خود را به حد قابل توجهی ارتقا داده و موبایل های گلکسی اس 7، اس 7 اج، نوت 5 و اس 6 هرکدام از برترین دوربین های زمان خود بهره می بردند. در همین راستا، گفته می شود سامسونگ در حال توسعه سنسور CMOS با اندازه 1/1.7 میکرون و گشودگی دهانه لنز f/1.4 است؛ در مقام مقایسه، گلکسی اس 7 به سنسوری با اندازه 1/2.5 میکرون مجهز است.

سنسور جدید سامسونگ احتمالا قادر به ثبت تصاویری با رزولوشن 18 الی 24 مگاپیکسل خواهد بود که با توجه به دوربین 12 مگاپیکسلی استفاده شده در گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج، پیشرفت چشمگیری به حساب می آید.

اما چنین دستاوردی چه سودی برای مصرف کنندگان خواهد داشت؟ اگر ساده بگوییم هرچه سنسور بزرگتر باشد، اطلاعات نوری بیشتری دریافت می کند و دوربین قادر خواهد بود تا تصویری با جزییات بیشتر، نویز کمتر و دامنه دینامیک بهتر به ثبت رساند.

علاوه بر این، عملکرد بهتری در شرایط نوری کم از خود به نمایش می گذارد. با این حال، معمولا مشکل سازندگان موبایل های هوشمند این است که سنسورهای بزرگتر، فضایی بیشتر اشغال می کنند و باید آن را به گونه ای در بدنه موبایل جای داد تا ضخامت دستگاه بیش از اندازه نشود. در میان موبایل هایی که از سنسوری با اندازه ای بزرگ بهره برده اند، می توان به Lumix CM1 پاناسونیک (1 میکرون)، Pureview 808 نوکیا (1/1.2 میکرون) و Lumia 1020 نوکیا (1/1.5 میکرون) اشاره کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • safi
    safi | ۳۱ فروردین ۱۳۹۵

    ضعف الان دیدم???

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی