ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت پتنت یک جوی استیک مجهز به حسگر اثر انگشت را به ثبت رساند

در دنیای امروز که تحت سلطه نمایشگرهای تاچ قرار دارد، شاید کمتر کسی یادش بیاید که پیشتر، حرکت در محیط های مجازی به تصویر کشیده شده در تلفن های همراه و لپ تاپ ها کاری بس ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ | ۲۱:۴۵

در دنیای امروز که تحت سلطه نمایشگرهای تاچ قرار دارد، شاید کمتر کسی یادش بیاید که پیشتر، حرکت در محیط های مجازی به تصویر کشیده شده در تلفن های همراه و لپ تاپ ها کاری بس دشوار بود.

یکی از روش ها برای این کار استفاده از نوعی اشاره گر به سبک و سیاق ترکپوینت بود که مایکروسافت نام دسته اشاره را به آن داده. این مینی جوی استیک ها مدتی است که دیگر محبوبیت سابق را ندارند و کمتر کسی با وجود دستگاه های تاچ به استفاده از آنها تمایل دارد. اما شرکت ساکن ردموند ظاهرا سعی دارد آنها را به دوران خوش گذشته باز گرداند و با اضافه کردن برخی قابلیت های تازه باز هم توجه کاربران را به این دکمه ها جلب نماید.

ترکپوینت دکمه ای قرمزرنگ است که درست وسط صفجه کلید سری لپ تاپ های ThinkPad لنوو قرار دارد و از آن برای اسکرول کردن در داخل اسناد و صفحات وب استفاده می گردد. از این دکمه همچنین می توان برای فعال نمودن ذره بینی استفاده کرد که آیتم های به نمایش در آمده روی اسکرین را بزرگ تر نشان می دهد.

همانطور که در ابتدا گفته شد، اخیرا مایکروسافت پتنتی را در مورد یک دستگاه اشاره گر مشابه به این تسلیم سازمان پتنت ها و علائم تجاری آمریکا کرده است. دستگاه مورد نظر این غول نرم افزاری البته مجهز به یک حسگر است که یک سطح دریافت داده دارد و می تواند تعاملات لمسی کاربر و همچنین بخش لمس نشده از آن را شناسایی کند.

مایکروسافت همچنین در پتنت خود اشاره ای داشته به موردی که در آن، این دستگاه اشاره گر مبتنی بر ژل با نوعی حسگر اپتیکال ترکیب می شود و می توان برای تشخیص هویت کاربر از آن بهره گرفت.

msr_nub_story

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی