ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پهپاد 24 موتوره دارپا برای نخستین بار در آسمان به پرواز درآمد [تماشا کنید]

روز گذشته نسخه تازه ای از هواپیمای LightningStrike متعلق به شرکت ارورا که تنها یک پنجم ابعاد نمونه اصلی اش را داشت در آسمان به پرواز درآمد و ثابت کرد که می شود 24 فن ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۱:۳۰

روز گذشته نسخه تازه ای از هواپیمای LightningStrike متعلق به شرکت ارورا که تنها یک پنجم ابعاد نمونه اصلی اش را داشت در آسمان به پرواز درآمد و ثابت کرد که می شود 24 فن را درون تنها یک هواپیما جا داد.

LightningStrike که حاصل همکاری ارورا با دارپاست به گونه ای طراحی شده که می تواند چندین هزار کیلوگرم بار را بدون آنکه نیازی به خلبان داشته باشد حمل کند و مهم تر از آن اینکه تیک آف و فرود آن نیز به صورت کاملا عمودی انجام می گیرد. بیشینه سرعت این پرنده نیز برابر با 740 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

همین تیک آف و فرود عمودی LightningStrike به همراه توانمندی های بالای این پرنده در حمل بار و همچنین سرعت قابل توجه اش، آن را به رقیبی برای بالگرد V-22 Osprey بدل می کند، منتها با این تفاوت که LightningStrike تماما از انرژی الکتریکی بهره می گیرد.

وزن این دستگاه برابر با 147 کیلوگرم عنوان شده است و به لحاظ توانمندی هم باید بگوییم چیزی از نسخه اندازه کامل خود کم ندارد. گفتنی است که این پرنده دو بال قطور دارد که هر کدام در برگیرنده 9 فن هستند که در ارتفاعات شروع به چرخیدن کرده و هواپیما را در مسیر خود هدایت می کنند.

آرورا اعلام کرده که یک سال آینده را صرف کار کردن روی سیستم کنترل پرواز LightningStrike و همچنین بهبود نسخه اولیه آن خواهد کرد که احتمالا از سال 2018 میلادی پرواز خود را آغاز می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • AliReza Abazari
    AliReza Abazari | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

    دارپا (DARPA) یا سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفتهٔ دفاعی (به انگلیسی: Defense Advanced Research Projects Agency) تأسیس ۱۹۵۸، یک سازمان تحقیقاتی و فناوری زیر نظر وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا است.
    کاش این اطلاعات را هم اضافه میکردید

  • gharib
    gharib | ۳۱ فروردین ۱۳۹۵

    بیشتر از این دست مطالب قرار دهید بسییار ممنون

مطالب پیشنهادی