ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل قصد دارد از واکنش چهره شما برای بهبود نتایج جستجوی خود بهره بگیرد

گوگل از همان روز اول آغاز به کارش تلاش داشت که نتایج سرچ هایش را برای کاربران خود بهبود بدهد و این کار نیز عموما از طریق برچسب گذاری صفحات وب با بهترین و مرتبط ترین ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

گوگل از همان روز اول آغاز به کارش تلاش داشت که نتایج سرچ هایش را برای کاربران خود بهبود بدهد و این کار نیز عموما از طریق برچسب گذاری صفحات وب با بهترین و مرتبط ترین کلمات کلیدی محقق شد تا معتبرترین صفحات در بالاترین بخش ها نمایش داده شوند.

اما ظاهرا این کار کافی نبوده و حالا شرکت ساکن مانتین ویو پتنتی را به ثبت رسانده که درها را برای اندازه گیری داده های زیستی کاربران باز می کند و برای نمونه دوربین تلفن همراه شما می تواند واکنش های چهره تان را نیز ارزیابی کند تا تشخیص دهد که آیا نتایج به نمایش در آمده دقیقا همان چیزی بوده که شما انتظارش را داشته اید یا خیر.

براساس این پتنت گوگل در نظر دارد دمای بدن کاربران، ضربان قلب، واکنش مردمک، پلک زدن فرد و نرخ آن و کلیه بازخوردهایی که ممکن است در صورت وی رخ دهند را مورد ارزیابی قرار داده و از این اطلاعات برای بهبود نتایج سرچ خود استفاده نماید.

روند کار نیز به این صورت است که وقتی مجموعه ای از نتایج در پاسخ به سرچ شما نمایش داده شد، سیستم از  روی واکنش هایتان به نتایج «امتیاز رضایتمندی» می دهد و سپس آن امتیازها را برای کاربرانی که در ادامه ممکن است آن اطلاعات را مشاهده نمایند نشان می دهد.

البته بهینه سازی و شخصی سازی اطلاعات آن هم تا این سطح، صرفا از طریق اسمارت فونی امکان پذیر خواهد بود که کاربران

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • AliReza Abazari
    AliReza Abazari | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

    فکر میکنم شرکت سونی میخواست در پلی استیشن (یا مایکروسافت بود در ایکس باکس) این کار رو انجام بده برای مانیتور کردن عکس العمل کاربراشون اما به دلیل مخالفت عمومی و بحث پرایوسی این کار رو نکرد

  • محمد
    محمد | ۳۱ فروردین ۱۳۹۵

    قشنگ تمام اطلاعات رو داشته باشن مشخص جاسوسیع

    • afshin7727
      afshin7727 | ۳۱ فروردین ۱۳۹۵

      فک نکنم جاسوسی باشه.گوگل برای تجربه ی کاربری بهتر اینکارو میکنه.ک واقعا تاثیرم داشته کاراش

مطالب پیشنهادی