ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اف بی آی می گوید اطلاعات مفیدی از آیفون سان برناردینو به دست آورده است

خبرگزاری CNN گزارش می دهد که FBI موفق به کسب اطلاعات مهمی از آیفونی که اخیرا آن را رمزگشایی کرده، به دست آورده است. در پایان سال ۲۰۱۵، در شهر سان برناردینو از ایالت کالیفرنیا، ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

خبرگزاری CNN گزارش می دهد که FBI موفق به کسب اطلاعات مهمی از آیفونی که اخیرا آن را رمزگشایی کرده، به دست آورده است. در پایان سال ۲۰۱۵، در شهر سان برناردینو از ایالت کالیفرنیا، در یک تیر اندازی ۱۴ نفر به قتل رسیدند و شخص تیر انداز، در اداره بهداشت همان شهر کار می کرد. مدتی قبل، از سوی اداره مذکور، یک آیفون 5c به وی داده شده بود که پس از این ماجرا، FBI برای رمزگشایی آن به سراغ اپل رفت و ماجراهای حقوقی بسیاری پیش آمد.

در انتهای ماه مارس، FBI گزارش داد که موفق به رمزگشایی از آیفون (بعدا خبر رسید که توسط پرداخت هزینه به چند هکر) شده است. اکنون ولی به نظر می رسد که بر خلاف انتظارات قبلی، اطلاعاتی در این آیفون وجود داشته که FBI را در روند بررسی پرونده و رسیدن به متهم های بعدی، یاری می دهد.

خبرگزاری یاد شده حالا گزارش می دهد که شخص تروریست، در بازه زمانی مورد نظر FBI، با داعش و حامیان این گروه ترویسی تماسی نداشته است. در روزی که این حادثه صورت گرفت، شخص تروریست به همراه همسرش به مدت ۱۸ دقیقه از محل کار خود خارج می شوند؛ FBI تصور می کرد که آنها در همان زمان، با همدستان خود تماس حاصل کرده اند که حالا با اطلاعات به دست آمده از آیفون، این احتمال نادیده گرفته می شود.

پیش از این، همسر یکی مصدومان همین حادثه، اعلام کرده بود که در این موبایل اطلاعات مفیدی یافت نخواهد شد چرا که همه کارمندان می دانستند که دستگاه ها، از سوی اداره بهداشت و مقامات دولتی پایش می شود. حال ولی FBI در بیانیه ای اعلام کرده که به اطلاعاتی دست یافته که پیش از این،‌ آنها را نداشته.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Metal
    Metal | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

    باشه باور كرديم ?
    شما كه راستگو ?
    ما هم گوش دراز ?

مطالب پیشنهادی