ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بزرگان فناوری آمریکا در نامه ای سرگشاده «نگرانی عمیق» خود از طرح جنجالی رمزگشایی را اعلام کردند

چهار ائتلاف متشکل از اپل، مایکروسافت، گوگل، آماوزن و دیگر شرکت های بزرگ حوزه فناوری نامه ای سرگشاده را منتشر کرده اند و در آن از نگرانی های خود در مورد طرح جنجالی دولت آمریکا گفته ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۰

چهار ائتلاف متشکل از اپل، مایکروسافت، گوگل، آماوزن و دیگر شرکت های بزرگ حوزه فناوری نامه ای سرگشاده را منتشر کرده اند و در آن از نگرانی های خود در مورد طرح جنجالی دولت آمریکا گفته اند که تولید کنندگان اسمارت فون را ملزم به رمزگشایی داده برحسب نیاز می کند.

نامه ای که از آن صحبت می کنیم همین هفته منتشر شد و در واقع مخاطبانش حامیان طرح یادشده یعنی سناتور ریچارد بور (از کمیته ملی جمهوری خواهان آمریکا) و دایان فینستین هستند.

همانطور که در ابتدا گفته شد، چهار گروه صنعتی این نامه را امضا کرده اند که عبارتند از: انجمن نظارت اصلاحات دولتی، انجمن صنعت کامپیوتر و ارتباطات، ائتلاف زیرساخت های اینترنتی و انجمن نرم افزارهای سرگرمی. علاوه بر اپل، مایکروسافت، گوگل و آمازون، شرکت های دیگری نظیر فیسبوک، نتفلیکس، eBay و دراپ باکس نیز  این نامه را امضا کرده اند.

متن کامل نامه

هرگونه التزام اجباری به رمزگشایی همانند چیزی که در پیش نویس طرح آمده پیامدهایی ناخواسته به دنبال خواهد داشت. به موجب این ضرورت، شرکت ها مجبور خواهند شد که دسترسی دولت را به دیگر ملاحظات از جمله امنیت دیجیتالی ارجحیت دهند.

این گروه در ادامه خاطرنشان کرده اند که پیروی از لایحه یاد شده هرگونه محصول یا سرویسی را در برابر سوء استفاده «بازیگران بد» آسیب پذیر خواهد کرد و می تواند اثرات نامطلوبی را به دنبال داشته باشد و طبق ادعای امضاکنندگان، در صورتی که دولت آمریکا آن را به تصویب برساند دولت های دیگر نیز از آن پیروی خواهند کرد.

پیش نویس رسمی آن طرح هفته گذشته و به دنبال بالا گرفتن درگیری ها میان اپل و اف بی آی برای دسترسی به اطلاعات موجود در آیفون یک فرد بمب گذار منتشر شد.

گفتنی است که این طرح مخالفت شدید گروه های آزادی مدنی آمریکا را به دنبال داشته است و حتی سناتور ران وایدن نیز مدعی شده که آن لایحه را اطاله بررسی خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی