ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلاش آشفته اپل برای ساخت محتوای ویدیویی، وارد مرحله جدیدی شده است

اپل مدت هاست که می خواهد فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی اختصاصی تولید کند. امروز ولی Fast Company گزارش می دهد که ساخت سریال های تلویزیونی، تنها ابتدای کار اپل با تولید محتوای ویدیویی است. ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۳:۳۰

اپل مدت هاست که می خواهد فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی اختصاصی تولید کند. امروز ولی Fast Company گزارش می دهد که ساخت سریال های تلویزیونی، تنها ابتدای کار اپل با تولید محتوای ویدیویی است.

در گزارش ارائه شده از سوی Fast Company، که با فعالان صنعت فیلم و سریال سازی در هالیوود مصاحبه کرده، گفته می شود که اپل حضوری محکم اما مرموزانه در فستیوال فیلم «ساندنس» داشته است. اپل هیچگاه خبر نداده بود که قرار است در آن فستیوال حضور داشته باشد اما گفته می شود که رویداد و میهمانی هایی کاملا خصوصی ترتیب داده و افراد مشخصی را هم به آنها دعوت کرده است.

در ادامه گزارش می آید که پس از فستیوال یاد شده، مدیران اپل به شهر لس آنجلس رفته و در آنجا، ایده های مختلف از سوی کارگردان و تولید کنندگان سریال های تلویزیونی را مورد بررسی قرار داده اند. همچنین گفته شده که شرکت مورد بحث تصمیم دارد از طریق اپلیکیشنی اختصاصی، سریال هایی که می سازد را در اختیار کاربران Apple TV قرار دهد در حالی که سایر افرادی که این جعبه مشکی رنگ و کوچک را ندارند، باید از طریق iTunes و با پرداخت هزینه آنها را دریافت کنند.

در نهایت اما گفته شده که تلاش های اپل برای تولید فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی، تا حدی آشفته و نامنظم هستند. همین مسئله، برخی فعالان صنعت یاد شده را در هالیوود ناامید کرده است. اینطور که به نظر می رسد، اپل تصمیم دارد فیلم های کوتاه و مستندهایی حول محور شخصیت Dr. Dre و آشنایان او بسازد. در ادامه بیان می شود که نیمی از سریال هایی که اپل تصمیم به ساخت آنها دارد، با این هدف توسعه خواهند یافت که کاربران را به خرید اشتراک سرویس «اپل موزیک» تشویق و ترغیب کنند؛ در نتیجه شرکت مورد اشاره به همین دلیل قصد استفاده از Dr. Dre و سایر فعالان صنعت موسیقی را دارد.

اما بخش دیگر تلاش های اپل در زمینه تولید محتوای ویدیوی از جمله فیلم، سریال و مستند، تمایز چندانی از سرویس های هم رده، مانند نت فلیکس و آمازون نخواهد داشت. اپل در این بخش تصمیم دارد چندین سریال با کیفیت توسعه دهد تا طیف گسترده ای از مخاطبان را به خود جلب نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی