ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چین در دو سال اخیر از اپل درخواست کرده «سورس کد» خود را در اختیارش بگذارد

در جریان یکی از جلسات رسیدگی کنگره آمریکا که روز گذشته برگزار شد، بروس سوول وکیل ارشد اپل تایید کرد که دولت چین از این شرکت خواسته سورس کد خود را در اختیارش بگذارد و ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰

در جریان یکی از جلسات رسیدگی کنگره آمریکا که روز گذشته برگزار شد، بروس سوول وکیل ارشد اپل تایید کرد که دولت چین از این شرکت خواسته سورس کد خود را در اختیارش بگذارد و اپل نیز آن را رد کرده است.

تیم مورفی نماینده جمهوری خواه کنگره از ایالت پنسیلوانیا پیشتر از سوول خواسته بود که در مورد ارائه سورس کد به چین توضیحاتش را ارائه نماید و او نیز در پاسخ چنین آورد:

دولت چین از ما چنین درخواستی داشت که ما هم آن را رد کردیم و وقتی مورفی درخواست ارائه جزئیات بیشتر در این باره را مطرح نمود، سوول اظهار داشت: چین دو سال پیش چنین درخواستی را مطرح کرده است.

چون تبادل این اطلاعات در جریان یکی از جلسات رسیدگی و استماع کنگره آمریکا اتفاق افتاد، سوول مجبور بود برای اثبات صحت گفته هایش سوگند یاد کند.

سورس کد یکی از ارزشمندترین دارایی هایی است که هر شرکت فعال در حوزه تکنولوژی در اختیار دارد و کد مربوط به نرم افزارهایی نظیر iOS یا Mac OS X اپل هم قابل ارزش گذاری نیستند.

اما دولت چین در سال های اخیر فشارهایش بر شرکت های آمریکایی فعال در زمینه نرم افزار را افزایش داده است تا از این طریق اصلاحات مد نظر خود را در محصولاتشان اعمال نموده و به نوعی آنها را برای بازار چین بومی سازی کند.

برای نمونه مایکروسافت یک نسخه سفارشی سازی شده از ویندوز 10 را برای این کشور توسعه داده که البته این به معنای وجود «درب پشتی» در نرم افزار آن یا امکان دسترسی دولت چین به داده های شهروندانش نیست.

سوول اما پیش از شروع پرسش و پاسخ جلسه رسیدگی سه نکته را یادآور شد:

  • اپل سورس کد خود را در اختیار دولت چین قرار نداده.
  • این شرکت کلید رمزگشایی چند ماه پیش که بشود الان از آن استفاده کرد را در اختیار ندارد.
  • اپل اعلام نکرده که میخواهد حفاظت از رمزگذاری پسورد را به iCloud اضافه نماید.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی