ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل 12 هزار نفر از کارکنان خود در بخش پی سی را اخراج می کند

اینتل امروز اعلام کرد 12 هزار نفر از کارکنانش که حدودا یازده درصد کل نیروهای انسانی آن در سطح جهان را تشکیل می دهند، اخراج خواهد کرد. این شرکت در بیانیه خود آورده است: «طرح ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۰:۳۰

اینتل امروز اعلام کرد 12 هزار نفر از کارکنانش که حدودا یازده درصد کل نیروهای انسانی آن در سطح جهان را تشکیل می دهند، اخراج خواهد کرد.

این شرکت در بیانیه خود آورده است: «طرح تغییرات ساختاری» اینتل، همزمان با تمرکز هرچه بیشتر آن روی کسب و کارهای دارای رشد نظیر دیتا سنتر و اینترنت اشیاء آغاز می شود.

کمپانی ساکن سانتا کلارا اعلام نموده که این بخش ها، درکنار سایر قسمت ها، رشد درآمد 2.2 میلیارد دلاری را در سال قبل برایش به ارمغان آورده اند و چهل درصد از  عایدی آن از بخش های سودده یاد شده بوده است.

اما همزمان با کوچک شدن کسب و کار کامپیوترهای شخصی در سطح دنیا، تجارت اینتل نیز تحت تاثیر این رکود قرار گرفت. در سال 2014 نیز به موجب فشارهایی مشابه به این، شرکت مورد بحث تصمیم گرفت 5000 نیروی انسانی اش را اخراج نماید.

در همین راستا، اینتل اعلام کرده 12000 نفر را «که یا به صورت داوطلبانه استعفا داده اند یا غیرداوطلبانه» اخراج خواهد کرد و بیشتر کارکنانی هم که تحت تاثیر این تصمیم قرار خواهند گرفت ظرف یک یا دو ماه آینده از آن مطلع می شوند.

اما شماری از کارکنان اینتل نیز احتمالا تا سال 2017 به کار خود ادامه خواهند داد. این شرکت اعلام نموده که امسال 750 میلیون دلار به خاطر حذف این مشاغل در هزینه هایش صرفه جویی خواهد کرد.

Brian Krzanich مدیر عامل این تولید کننده چیپ در آمریکا هم در قالب ایمیلی به کارکنان خود گفته این اقدامات، تغییرات دراز مدتی را به دنبال خواهند داشت و می توانند نام این شرکت را به عنوان پرچمدار دنیای هوشمند مطرح کنند. او  در ادامه اینطور آورده است: من مطمئن هستم که به عنوان یک شرکت پربار مجددا به عرصه باز می گردیم.

در پایان باید اضافه کنیم که این شرکت در نظر دارد گزارش مالی سه ماهه نخست امسال خود را هم امروز منتشر نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی