ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در سه ماهه نخست سال جاری میلادی فقط 292 میلیون موبایل فروخته شده است

کارشناسان و محققان حوزه موبایل از همان ابتدای سال و حتی پیش از ماه های آخر 2015 اعلام می کردند که 2016، سال افت فروش اسمارت فون ها محسوب می گردد و میزان عرضه و ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۷:۴۵

کارشناسان و محققان حوزه موبایل از همان ابتدای سال و حتی پیش از ماه های آخر 2015 اعلام می کردند که 2016، سال افت فروش اسمارت فون ها محسوب می گردد و میزان عرضه و حتی تقاضا برای این دستگاه ها بسیار کمتر از قبل خواهد بود.

در همین راستا، TrendForce آماری منتشر کرده که دقیقا مبین این گمانه زنی هاست و نشان می دهد در سه ماهه نخست سال جاری میزان عرضه این دستگاه نسبت به بازه زمانی در سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

از آنجا که سرعت فروش محصولاتِ سردمداران صنعت موبایل یعنی اپل و سامسونگ کاهش یافته و بازار اینگونه دیوایس ها هم با انبوهی از انواع گوناگون مدل ها و برندها انباشته شده، میزان عرضه تلفن های هوشمند در سه ماه ابتدائی 2016 فقط 292 میلیون دستگاه بوده. این رقم نشان دهنده کاهش 1.3 درصدی نسبت به آمار فروش در سال گذشته است و اگر این روند به همین منوال ادامه داشته باشد انتظار می رود کم شدن میزان تقاضا به 18.6 درصد برسد.

با این که شرکتی همانند اپل هنوز گزارشی رسمی از آمار فروش و عرضه آیفون هایش منتشر نکرده، اما TrendForce پیش بینی می کند که اهالی کوپرتینو برای نخستین بار در تاریخ، در سه ماهه قبلی با کاهش عرضه مواجه بوده اند.

با استناد به گزارش شرکت آماری مذکور، در زمستان سال پیش فقط 42 میلیون دستگاه آیفون به فروش رفته که یک کاهش 43.8 درصدی نسبت به سال قبل (75 میلیون) را نشان می دهد. همچنین گمانه زنی می گردد که تا پایان سال جاری میلادی، میزان عرضه تلفن های هوشمند اپل با 10 درصد کاهش رو به رو شده و به رقم 213 میلیون دستگاه در کل سال برسد.

کمپانی TrendForce پیش بینی نموده که آیفون SE تا پایان سال فقط 15 میلیون دستگاه فروش داشته باشد.

این شرکت همچنین ادعا نموده سامسونگ تا پایان سال 316 میلیون تلفن هوشمند را به فروش خواهد رساند. این در حالیست که کمپانی کره ای مورد بحث در سه ماهه نخست امسال 81 میلیون دستگاه موبایل فروخته است و بیشتر این آمار نیز به اسمارت فون های گلکسی اس 7 و اس 7 اج مربوط می گردند.

در همین راستا همچنین گفته شده با اینکه میزان عرضه سه ماهه پایانی سال 2015 هوآوی نیز حدود 20 درصد افت داشته اما این شرکت چینی 27 میلیون دستگاه موبایل فروخته که همین اعداد و ارقام آن را در جایگاه سوم پر فروش ترین برندهای تلفن های هوشمند جهان قرار داده اند.

لنوو که در مقام پس از هوآوی قرار دارد در این بازه زمانی 17 میلیون دستگاه در سراسر جهان به فروش رسانده که به نسبت سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی، 5.6 درصد افت داشته. پس از آن نیز شیائومی قرار دارد که یک میلیون کمتر از لنوو فروخته و در ردیف پنجمین تولید کننده محبوب موبایل قرار گرفته است.

بد نیست در آخر یادآوری کنیم که شیائومی در سال پیش نتوانست به هدفی که برای خود تعیین کرده بود، یعنی فروش 80 تا 100 میلیون موبایل دست پیدا نماید و در سراسر 2015 فقط توانست کمی بیشتر از 70 میلیون اسمارت فون عرضه نموده و به فروش رساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • pasha.ir
    pasha.ir | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

    دیجی سعی کن عکس هایی که برا پست ها میزاری یکم با کیفیت باشن

  • Metal
    Metal | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

    واقعا چرا نظرها پاك ميشود ؟!
    خوب اين هم مدرك فروش ٧٥ ميليون آيفون در ٣ ماه كه جديدترين امار اپل است البته كمي قديمي شده
    http://www.apple.com/pr/library/2016/01/26Apple-Reports-Record-First-Quarter-Results.html

  • Metal
    Metal | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

    از اين آدرس هم ميتونيد آخرين خبرها را داشته باشيد
    http://www.apple.com/pr/

مطالب پیشنهادی