ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی Versus Run؛ طراوت کلیشه ها

Versus Run یکی از کلیشه ای ترین ایده های ممکن در صنعت بازی های موبایل را دارد. حتی مکانیزم اصلی گیم پلی بازی هم برای استودیو Ketchapp تازگی نداشته و آنان چند ماه پیش عنوانی ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۶:۰۰

Versus Run یکی از کلیشه ای ترین ایده های ممکن در صنعت بازی های موبایل را دارد. حتی مکانیزم اصلی گیم پلی بازی هم برای استودیو Ketchapp تازگی نداشته و آنان چند ماه پیش عنوانی تقریبا مشابه با نام Zig Zag Boom را منتشر نمودند.

بدون مقدمه چینی حرف هایمان را شروع کردیم تا بگوییم با تمام این حرف ها همچنان Versus Run عنوان جذابی است و توانسته در مدت زمان کوتاهی که از عرضه اش می گذرد، بازیکنان زیادی را به خود مشغول کند. اما دلیل این اتفاق تکراری چیست؟ از لفظ «تکراری» استفاده می کنیم چون تنها مختص به این عنوان نبوده و نمونه های زیادی دیگری نیز وجود دارد.

با کمی جستجو می توان به نکته خیلی جالبی دست یافت. اگر پیش نمایش The Witness را خوانده باشید، در آن زمان گفتیم سازندگان مستقل با دور شدن از قوانین نانوشته صنعت بازی های ویدیویی و کلیشه های رایجش برای جذب مخاطب، تجاربی را به وجود می آورند که شگفتی مصرف کننده را در پی دارد.

اما قضیه همیشه این طوری نیست. دسته ای دیگر از بازیسازان برعکس رفتار کرده و با پرداخت به همین کلیشه ها، بازیکن را به تجربه ای تازه دعوت می نمایند. دلایل گوناگونی برای موفقیت در این مسیر وجود دارد که با معرفی Versus Run سعی می کنیم نگاهی گذرا به برخی از آنان بیندازیم.

versus-run-mobile-game
مکان های مخفی هم در بازی وجود دارند.

تاکنون با جمله معروف Keep It Simple, Stupid مواجه شده اید؟ فارغ از ترجمه تحت الفظی که «ساده نگهش دار احمق» می شود، این جمله به همان اصل سادگی اشاره دارد. این اصل بیان می کند اگر سیستم ها به دور از پیچیدگی بمانند، عملکرد بهتری خواهند داشت. [1]

KISS همیشه یک پیشنهاد خوب برای تولیدکنندگان اپلیکیشن های موبایل است تا علاوه بر زیبایی، به اهمیت بسیار بالای سادگی در رابط کاربری نیز توجه نمایند. اما در این بین، سازندگان بازی های ویدیویی می توانند استفاده از این اصل را یک قدم جلوتر برده و آن را برای مکانیزم های گیم پلی بسط دهند.

زمانی که وارد Versus Run می شوید، بدون هیچ مقدمه یا منوی خاصی، بازی شما را با مکانیزهای بسیار ساده خود آشنا می کند. [2] همان طور که ابتدای متن به صورت غیر مستقیم گفتیم، جدیدترین ساخته Ketchapp از قوانین دنیای زیکزاکی پیروی می کند. بنابراین برای حرکت دادن شخصیت اصلی تنها به یک دست نیاز داشته و با لمس صفحه اسمارت فون باید او را به سمت چپ یا راست فراخوانید.

Versus Run برای چالش مصرف کننده از دو المان استفاده می کند. یکی از آنان مکعب های محیط هستند که اگر اشتباها روی آنان قدم بگذارید تمام زحمت هایتان به هدر می رود. به یاد داشته باشید، بازی گاهی اوقات با جوایزی که در برخی مسیرها قرار می دهد، تله گذاشته و بازیکن را به راه نادرست می کشاند.

دومین عنصر به شخصیت مقابل باز می گردد. فارغ از کسب بیشترین امتیاز و دور ماندن از مکعب ها، باید مراقب باشید تا کاراکتر که دنبالتان می کند، به شما نرسد. به صورت کلی، بازی دارای بیش از صد شخصیت بوده و برای آزادسازی آنان باید الماس هایی که درون بازی وجود دارند را جمع آوری کنید.

1- جمله آخر برگرفته از ویکیپدیا است.
2- به جمله دقت کردید؟ بدون هیچ مقدمه خاصی. همین عامل کوچک خود در جذب بازیکن تاثیر گذار است؛ زمان کوتاه شروع بازی.
versus-run-2
شاهد تقابل کاراکترهای بامزه ای هستیم و استودیو Ketchapp توانسته از اتفاقات کنونی در جهان بهترین استفاده را بکند. ولی راستش را بخواهید هر چه قدر این شخصیت ها را زیر و رو نمودیم تا کاراکتر محبوب داخل کشور را ببینیم آن را پیدا نکردیم.

می خواهیم چشم بسته غیب بگوییم: محیط های گوناگون و رنگ بندی ها متنوع باعث می شوند تا چشم و ذهن بازیکن دیرتر احساس خستگی کند. با وجود این موضوع، نکته بسیار مهم در بازی هایی مانند Versus Run محیط های رندوم یا تصادفی است.

بدین صورت که پس از هر باخت، بازیکن وارد یک مکان جدید با طراحی متفاوت شود تا چالش های محیطی متنوعی را تجربه کند. Versus Run به بهترین نحو ممکن از این قاعده پیروی کرده و طراحی مراحل به کمک مکانیزم های گیم پلی کلیشه ای و یکنواخت بازی می آنید تا عطش بازیکن برای تجربه آن را افزایش دهد.

برای سخن پایانی نکته ای که بارها گفته ایم را تکرار می کنیم، Versus Run  از آن دست آثاری نیست که ساعت ها وقت روی آن بگذارید، بلکه در جرگه عناوینی قرار دارد که هنگام نیاز به اوقات فراغت و آرامش در کمترین زمان باید به سراغشان بروید.

Versus Run

Versus Run

سازنده: Ketchapp قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 69.1 / 40 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی