ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کورنینگ از این پس می تواند روی گوریلا گلس تصاویر رنگی چاپ کند

به احتمال زیاد شرکت «کورنینگ» را می شناسید؛ یک کمپانی آمریکائی تولید کننده شیشه و سرامیک است که معروف ترین محصول آن یعنی شیشه گوریلا را تقریبا در همه جای دنیای تکنولوژی از اسمارت فون ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۲:۰۰

به احتمال زیاد شرکت «کورنینگ» را می شناسید؛ یک کمپانی آمریکائی تولید کننده شیشه و سرامیک است که معروف ترین محصول آن یعنی شیشه گوریلا را تقریبا در همه جای دنیای تکنولوژی از اسمارت فون و تبلت گرفته تا لپ تاپ و گجت های پوشیدنی می توان پیدا کرد.

گوریلا گلاس از نظر ظاهری با شیشه های معمولی تفاوتی ندارد و همان طور شفاف و باریک ساخته می گردد اما در برابر خش و ضربه مقاومت بالائی دارد و به همین لحاظ در بسیاری از دیوایس های کنونی از آن استفاده می شود.

امروز «کورنینگ» از شیشه ای موسوم به Vibrant Gorilla Glass رونمائی نموده که به شرکت های تولید کننده اجازه می دهد تا عکس های با کیفیت را روی پوشش نهائی دیوایس های خود چاپ نمایند.

کمپانی مورد بحث در توضیح این محصول جدید بیان داشته که این شیشه از فرایند جوهرافشانی برای چاپ عکس روی گوریلا گلس استفاده می نماید و توانائی نمایش لوگو، طیف رنگ، رنگ های چندگانه و عکس های بسیار با کیفیت با رزولوشنی مشابه آنچه روی کاغذ دیده می شود را دارد.

«کورنینگ» همچنین اظهار داشته که این روش زمان کوتاه تری برای چاپ می خواهد و به نسبت دیگر راه های پرینت کردن، ضایعات و دورریز بسیار کمتری نیز دارد. همچنین با این فرایند می توانید دیوایس های خود را شخصی سازی نمائید.

همچنین جا دارد اشاره کنیم که هزینه استفاده از این پروسه بسیار کمتر از چیزی است که تاکنون در روش های پیشینِ چاپ لوگوی تک-رنگ بر روی شیشه شاهد آن بوده ایم.

مهم ترین سوالی که در این رابطه در ذهن شکل می گیرد این است که آیا گوریلا گلسی که در صفحه نمایش های لمسی مورد استفاده قرار می گیرد، نباید شفاف باشد؟ و اگر عکس روی آن چاپ شود آیا با خاصیت لمس پذیری نمایشگر تداخل پیدا نکرده و موجب اختلال آن نمی شود؟

پاسخ این است که بله، نمایشگر لمسی باید شفاف باشد و بدون شک اگر عکسی رویش چاپ گردد دیگر قابلیت استفاده از طریق تماس را نخواهد داشت، اما در دیوایس های دیجیتال همانند موبایل و لپ تاپ بخش های شیشه ای زیادی، همانند بخش پشتی اسمارت فون وجود دارند که استفاده نمی شوند. از همین رو، شرکت سازنده موبایل می تواند از Vibrant Gorilla Glass به عنوان یک طراحی رنگی و خاص برای محصولات خود بهره بگیرد.

«کورنینگ»در رابطه با این شیشه ها بیان داشته که در حال حاضر، مشغول ساخت و عرضه این محصولات برای مشتری هاست. به این معنی که به زودی شاهد حضور آنها در گجت های مختلف در فروشگاه های سراسر دنیا خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Rivekan
    Rivekan | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

    جالبه! میتونه یک تغییر ظاهری مثبت در موبایل هایی باشه که از گوریلا گلس استفاده میکنند به خصوص سامسونگ که از دو طرف گوریلا گلس داره میتونه پشت گوشی رو با طرح های متنوع بسازه، اینطوری شاید جذب کردن اثر انگشت هم به چشم نیاد! شاید هم این کار زیاد جالب نشه، در هر صورت باید منتظر باشیم تا یکی از تولیدکننده ها از این تکنولوژی استفاده کنه.

  • Metal
    Metal | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

    اميدوارم آيفون ديگر شيشه نشه پشتش
    هر چند خود اپل سال ٢٠١٠ اينكار و كرد
    هر چند بهتر از اين هست كه دوباره همان آلمينيوم سال ٢٠٠٧ در سال 2017 هم بياد !!
    اميدوارم آيفون بعدي تغييرات ظاهري محسوسة داشته باشد

مطالب پیشنهادی